Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing testpiloter sökes!

• testpiloter sökes!

Publicerad av walle på 16 september, 2004 vid 16:31

Nu har man funderat färdigt och kommit på en bra idé!
    grin.gif

Jag har en ny modell på gång av min ”spreaderbar” som ni säkert sett!?

Det kommer att vara en med inbyggd shackel och en vanlig krok och den är av spinn modell och ledad i sidled!!!

Jag söker nu 3st teståkare varav en amatör/nybörjare ett ”proffs”/duktig åkare… grin.gif och en som åker på vintern (snö/ is)

Det är en modell som passar alla kites/säkerhetssystem och är mycket enkel i sitt utförande…!!!

Jag kommer inte att lämna ut så mycket mer information eftersom att det hela e lite hemligt cool.gif wink.gif

intresserade kan anmäla sig här i tråden.

Jag har för tillfället ingen dator, på lagning, men återkommer snart här på steffo.

metallifredd svarade 20 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • gogga

Medlem
    16 september, 2004 vid 16:33

jag passar ju bra in på amatör/nybörjare… smile.gif

• walle

Medlem
    16 september, 2004 vid 16:34

Jag står givetvis för alla omkostnader så som frakt mm.

• egan

Medlem
    16 september, 2004 vid 16:40

klart man ställer upp. wink.gif

• chili_con_arne

Medlem
    16 september, 2004 vid 16:55

Har faktiskt funderat lite på det där… jävligt gött och ha den ledad när man åker skidor och tåskär med bräda… iom att man har kroppsidan mot draken… fat den borde inte bara vara ledad utan ha nån sken som den kan åka på fram och tillbaka på… så typ kroken hamnar vid höften

• anonym-anvandare

Medlem
    16 september, 2004 vid 16:57

Svar till:

Har faktiskt funderat lite på det där… jävligt gött och ha den ledad när man åker skidor och tåskär med bräda… iom att man har kroppsidan mot draken… fat den borde inte bara vara ledad utan ha nån sken som den kan åka på fram och tillbaka på… så typ kroken hamnar vid höften

[/ QUOTE ]
    du kommer givetvis få en gratis, som den ende kitesurfaren i Vimmerby smile.gif

• metallifredd

Medlem
    16 september, 2004 vid 17:00

självklart vill man testa.
    du behöver en rep. i götet vetLadu!
    medelgod e man väl utan att överdriva i någon riktning smile.gif
    e lite irríterad på slitaget det medför att rotera så linorna slits plus att säkerheten riskeras med tvinnade linor och ickefungerande framlineleash.
    /Fredrik

• luuddee

Medlem
    16 september, 2004 vid 17:03

klart man kan ställa upp.. om du vill du måste ju ha en i habo wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    16 september, 2004 vid 18:03

jag kan passa som en nybörjare/amatör har kitesurfat i sommar inget mer har lärt mej surfa inte så mycket så passar bra…
    henkeman_pixbo@hotmail.com

• patrikol

Medlem
    16 september, 2004 vid 18:11

Låter spännande Petter! Väntar med spänning på att få se den färdiga produkten. Lycka till. smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    16 september, 2004 vid 18:52

Eyy, I scratch your back you scratch mine..

• pepa

Medlem
    16 september, 2004 vid 19:54

Om man kan få en ritning och lite grejer så kanske jag kan vara intreserad, men jag måste se så att mina behov inte blir översedda först.

• pepa

Medlem
    16 september, 2004 vid 19:55

Nä fan, tänkte inte på det där med schakel. Det funkar ju inte för mig. Annars låter det najs.

• walle

Medlem
    18 september, 2004 vid 10:03

Svar till:

Nä fan, tänkte inte på det där med schakel. Det funkar ju inte för mig. Annars låter det najs.

[/ QUOTE ]

Det hela är ganska enkelt… det är alltså en ”vanlig krok” och en inbyggd shackel på ovansidan( eller undersidan, eller sidan… eftersom att den hela kan rotera grin.gif )

Det kommer att sitta en enkel release mojjäng av svarvad ”special plast” som gör att man enkelt kan frigöra sig på samma sätt som en ”winchard” shackel.

Men till skillnad från den så kommer min modell inte att lösa ut av misstag lika lätt!!!

Jag kommer upp med lite bilder så fort jag fått tillbaka min egna dator….

• svehla

Medlem
    18 september, 2004 vid 10:46

Är också intresserad. Låter väldigt spännande. Tillhör kategorin amatör/nybörjare. Finns på telnummer 073-0430724 om du vill slå en signal.

• walle

Medlem
    26 september, 2004 vid 16:10

gogga
    och
    metallifred
    kommer att få äran att testa den…

samt att jag kommer att skicka upp 2-3 stycken till kitesweden.se så får dom dela ut dom i norr…

Fungerar allt bra, vilket jag e ganska säker på!, så kommer den att finnas för övriga i sverige i vinter/vår…

tyvärr så e jag fortfarande utan egen dator men kommer att slänga upp en bild på ”spreaderbaren” så fort jag får hem datorn…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing testpiloter sökes!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.