• Publicerad av mons på 23 oktober, 2003 vid 11:26

hejsan, sitter har i thailand men ska snart lamna foratt dra mig ner till singapore ochsedan australien ett antal manader. tankte kopa en kite har i thailand da jag tror det ar billigare har an i australien elelr singapore. kanske annu billigare i malaysia?

hittade denna sidan (http://www.kitethailand.com/eng/main.htm) och ska till surfaffaren imorgon, men vad anser ni som har mer koll.

vilken av dessa kites bor jag satsa pa. de far bli en av 2002:orna da jag inte har sa mycket pengar. jag vager 65kg, men det som jag mest undrar ar vilken modell som ni skulle rekomendera av de som finns dar, och om ni tycker priserna ar ok.

skulel vara valdigt tacksam om ni hann hjalpa mig innan morgondagen da jag aker vidare.

ha det gott dar hemma i kylan,

adressen: http://www.kitethailand.com/eng/main.htm

gugge svarade 22 år sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • patrikol

Medlem
    23 oktober, 2003 vid 11:39

Beror ju helt på var du har tänkt att använda kiten och när. Generellt sett kan man säga att du behöver tre kites och den du köper först får ju bli den som passar dom vindförhållanden som är vanligast där du kitear. Du kommer att behöva 9-10 kvm 12-14 kvm och 16-18 kvm. Men christian var ju på Hawaii och där var man kraftigt överriggad med mer än 6 kvm så var du skall använda kiten är nog den gyllene frågan. Trevlig fortsatt resa inte lite avis wink.gif

• larssa

Medlem
    23 oktober, 2003 vid 13:05

Jag väger ungefär detsamma som du och jag började med en Nasih Aero 14m2 som jag tycker var riktigt bra. Verkar vara bra priser på drakarna där nere så jag hade slått till med en sådan(eller ännu bättre II:an som skall vara rätt så mycket bättre. Fast det ville du inte ha va?). Ha det så gött och drick lite Mekong för mig med! cool.gif

• rambo_johnson

Medlem
    23 oktober, 2003 vid 13:19

innge bra vind i thailand väl? gött me t o billiga brudar

• mons

Medlem
    24 oktober, 2003 vid 07:45

jo billiga brudar finns det gott om, men lamnar thailand nu om ett par dagar och sedan sa ska jag till australien i ett par manader. tror att det blaser lite battre dar =)

ha det gott

• anonym-anvandare

Medlem
    24 oktober, 2003 vid 12:02

men malaysia e bajs.. dessutom dyrt! köp i thailand istället.. tror att det finns en hemsida typ kitethailand.com eller nåt!

• gugge

Medlem
    24 oktober, 2003 vid 12:35

hmmmm

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.