Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Thailand – Koh Phangan

• Thailand – Koh Phangan

Publicerad av kall på 12 september, 2010 vid 19:21

Ska dit från julafton och 3 veckor framåt och undersöker såklart kitemöjligheterna.

Nån som har kitat på ön och kan berätta mer om förhållandena ?

/Håkan

kall svarade 14 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • dannetvaaker

Medlem
    13 september, 2010 vid 15:42

Jag va där förra året och fick vind 10dgr av 20. Dock e det lättvind som gäller så ta med det största du har:) One 2 kite är ett soft ställe med goa människor och bra häng som ligger i Bantai, mellan thongsala och hadrin.
    http://www.one2kite.com

• kneepad

Medlem
    13 september, 2010 vid 17:30

Jag lärde mig kita på ön. Var en månad där i februari 2006. Har lite att förtälja; Det är DÅLIGA vägar när du ska åka från norr till söder om man åker mitt på ön. Så bor du i nordost så är det inte bra. Jag frågade där om det blåste in i viken någon gång (svag ostlig vind kommer att vara dominerande) så svarade killen på resorten att ”-nej, men för DIN skull så hoppas jag att det blåser så imorgon”. Så de är ju snälla & goa….
    Man kan tydligen kita uppe i Ko Maa i nordväst. Annars är det ju Ban Tai i söder som gäller. Där verkar det fortfarande finnas skola, beach bar m.m. Skylten (gulsvart) om kiteboarding borde vara kvar längs huvudvägen Tong Sala-Haad Rin (full-moon-party beachen).
    Ban Tai får vind tvärs från vänster så det är ok. Men när det är ebb så blir det farligt. Massa vassa stenar speciellt om du hamnar ned i lä. Våtskor är ett måste!!! Det hade inte jag i början och det blev inte kul – fast jag knallade ju runt en del på den tiden…
    Ta som sagt med största bräda och kite. Då var det mycket oljeklumpar (-tillfälligt?) så se upp med det. Min kite blev sig aldrig lik igen. Ha en go’ tur!

• kall

Medlem
    14 september, 2010 vid 10:25

Ok. Vi ska ha basen på nordöstra delen, den svårtillgängliga, men mindre exploaterade.
    Dock drar vi iväg på 2-3-dagars utflykter ett par ggr och då vet jag ju vart jag ska sikta på.

Tack för infon !

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Thailand – Koh Phangan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.