Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › The Brace
-
The Brace
Publicerad av mattias-j på 4 februari, 2009 vid 22:51Hittade en bild från ”The Brace”. Ser ut som när Haga är som bäst, fast man kan segla typ 800 meter längre!!
Ni har säkert redan sett den…:tongue:
jester svarade 16 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
säkert inget sjögräs i heller , konstigt de har bättre fart än man har i habo!
Så här ser en bra dag ut i choppet!
-
@Kapten K 528805 wrote:
säkert inget sjögräs i heller , konstigt de har bättre fart än man har i habo!
Den enda F2 Speed Challenge som vi lyckats genomföra i Habo Ljung (2006) erbjöd riktigt fint vatten (för att vara öppet hav)… tror bara att jag varit med om dessa förhållandena 3-4 ggr efter det… och inte nog med det, vinden kom från nord väst… helt sjukt när man tänker tillbaka…
Trots salsagolvet 2006, det mest minnevärda från den tävlingen var nog att Jester var med 😉
-
Var med alla tävlingar 06. Slutade trea totalt i cupen det året… Lyckades trycka ner 125 liter Hypersonic i botten där det var 1.5 meter djup i en krasch.. Och då var det långsidan som gick i botten…
-
Glömde lägga till smaylies lite här o var. Använd er fantasi, för jag orkar inte ändra… 🙂
-
Kapten K;528805 wrote:säkert inget sjögräs i heller , konstigt de har bättre fart än man har i habo!
Ser ut som du blir jagad av någon typ av flygfä(fågel). Eller kör du proto NP med något typ av ”släpande” akterlik. Eller är det en ”sitting duck” som sträcker lite på sig…(obs, ordvits). Inget vidare kanske, men jag sitter och häckar på ett hotellrum i Götet. Så förmodligen är det något med luften….är Arne Hegerfors från Götet?
-
Mattias J;528906 wrote:är Arne Hegerfors från Götet?
Ja det är han men det var längesedan:grin:
-
surfan;528908 wrote:Ja det är han men det var längesedan:grin:
Jag kom ju på att jag är halvgöteborgare! Farsan är ju född och uppvuxen här. Som jag undrat var min humor kommer ifrån, det är ju genetiskt…Skönt att ändå få bekräftat det där med Arne :laugh:
-
surfan;528908 wrote:Ja det är han men det var längesedan:grin:
Jag kom ju på att jag är halvgöteborgare! Farsan är ju född och uppvuxen här. Som jag undrat var min humor kommer ifrån, det är ju genetiskt…Skönt att ändå få bekräftat det där med Arne :laugh:
-
Den flygande speed-örnen blir förbannad, när seglarn har glömt att dra i nedhalet.
Han syns ju inte till på Brace bilden, eftersom seglarn visar att nedhalet är speed-draget när han lägger ner seglet. -
@benke. 528930 wrote:
Den flygande speed-örnen blir förbannad, när seglarn har glömt att dra i nedhalet.
Han syns ju inte till på Brace bilden, eftersom seglarn visar att nedhalet är speed-draget när han lägger ner seglet.Drar du mer än så här?
Bild från samma dag: -
@Kapten K 528963 wrote:
Drar du mer än så här?
Bild från samma dag:Är solen rund?
Hehe! Blir garanterat jakande svar på din fråga!!
Benke är speedörnen, jag har själv sett när han sätter på sig vingarna och sticker ut o skriker/skränar ”Dra mer dra mer dra mer” [Smile] (hur gör man smileys?)
-
Kapten K;528963 wrote:Drar du mer än så här?
Bild från samma dag:Jorå, ser ut som att du ligger på rekomenderat min.
Brukar dra ca 2 cm över max, dvs 3 cm till. (men dom flesta biffarna brukar ju dra mindre)
Brukar ju se ut som att man har väldigt löst på land, men det blir mindre löst än man tror ute på vattnet, och det ser ju speed-örnen -
appel;529003 wrote:Är solen rund?
Hehe! Blir garanterat jakande svar på din fråga!!
Benke är speedörnen, jag har själv sett när han sätter på sig vingarna och sticker ut o skriker/skränar ”Dra mer dra mer dra mer” [Smile] (hur gör man smileys?)
Förmodligen är du ironisk :tongue: , annars finns det en palett med smileys lite till höger när man skriver meddelanden…:ooo:
/Stevie Wonder :cool2:
-
@Mattias J 529008 wrote:
Förmodligen är du ironisk :tongue: , annars finns det en palett med smileys lite till höger när man skriver meddelanden…:ooo:
/Stevie Wonder :cool2:
Får ingen palett till höger, men en under, och den kan jag inte med! Skall inte tracha din tråd med oväsentligheter.
Tycker det ser bra ut på bilden.
Hoppas vi får vind när det blir av…Benke kan man lita på…. (dra mer) 🙂
Hehe jag kan jag kan 😉
-
appel;529010 wrote:Får ingen palett till höger, men en under, och den kan jag inte med! Skall inte tracha din tråd med oväsentligheter.
Tycker det ser bra ut på bilden.
Hoppas vi får vind när det blir av…Benke kan man lita på…. (dra mer) 🙂
Hehe jag kan jag kan 😉
Kanske har med skärminställningar att göra, jag har mina till höger…Jester kan förmodligen förklara. Han är ju hacker och får dessutom betalt för det 😉
Visst är det kul :laugh: 🙂 :cool2: …
Logga in för att svara.