Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing The inofficial launch signal

• thorn

Medlem
    15 februari, 2008 vid 12:08

nice one. tycker att alla borde börja använda den.
    Peace:smirk:

• johnk

Medlem
    15 februari, 2008 vid 13:28

Jag är tacksam om [mecka med chicken loopen och se till att allt ligger rätt] inte uppfattas som launch-signal vilket hände en gång i höstas 🙂
    ”Hmm, vems kite är det jag ser lyfta i ögonvrån…? ojoj… aj aj…” :ooo:

• gh0st

Medlem
    15 februari, 2008 vid 15:31

Hahaha härligt =)

• skotten

Medlem
    15 februari, 2008 vid 16:53

hahaha maybe I should start teaching this next year…

• jonaish

Medlem
    15 februari, 2008 vid 17:07

glöm det!!!

diii där tecknet ä så jävla fult, i klass med att göra en tysk hälsning..

• sourra

Medlem
    15 februari, 2008 vid 20:05

Nej det är ju grymt! Det betyder för övrigt ”Far out dude, jag är 45 men tänker inte släppa taget. Man. Rad. Peace. Bro.” på teckenspråk.

• skotten

Medlem
    15 februari, 2008 vid 20:38

maybe I skip it… and say hi to your hot wifey Johan…. How can she possibly love a helix rider… I just dont understand it…

• sourra

Medlem
    15 februari, 2008 vid 21:01

Hehe, me neither. But lately, she’s been a lot better at dealing with the jealousy that arise when she sees how much I love these kites. But when the Cults walked over the door step, fuggedabowdit… I had to sleep in the basement for three days and I can tell you that it’s quite nippy these days.
    She sends her love to Dino!

• yann

Medlem
    15 februari, 2008 vid 23:04

Indo2007_-(037).jpg

• skotten

Medlem
    16 februari, 2008 vid 01:20

yeah, but you slept there wrapped in crisp, crinkly goodness… mmmmmm

@sourra 445005 wrote:

Hehe, me neither. But lately, she’s been a lot better at dealing with the jealousy that arise when she sees how much I love these kites. But when the Cults walked over the door step, fuggedabowdit… I had to sleep in the basement for three days and I can tell you that it’s quite nippy these days.
    She sends her love to Dino!

• sourra

Medlem
    16 februari, 2008 vid 16:51

[IMG]http://www.a101avn.org/Hang%20Loose1.JPG[/IMG]

• tomw

Medlem
    16 februari, 2008 vid 18:46

Förre veckan i Lago di Resia fick jag hjälp av en kille som när jag frågar om han kan launcha en LEI säger ” jag har kitat 15 år, jag vet hur man launcha en LEI kite” ( han har en antik ram air).

Jag står med brädan på fötterna och är i alla fall hooked in. Han lyfter upp LEn och tilta upp 45 grader. sedan kastar han hela skiten upp med slak linor. Ingen tummer signal eller nåt. Det blir 1,5 sekund av stum förvåning innan den, tursamt nog, fångas av vinden, drar ut linorna och ryker mig nästan av fötterna…..

Fy fan, vilken idiot.

Det var ingen annat att fråga, men jag borde sett signalerna. 1. Tysk 2. I min ålder (old people have a tendency to over estimate their skills) 3. en ram air med 1 meter lång bar 4. 80 tals neon skiddräkt och raka skidor.

• skotten

Medlem
    17 februari, 2008 vid 04:05

holy crap man sorry about that.. it slipped outta my hands….

• johanw

Medlem
    17 februari, 2008 vid 07:11

@TomW 445135 wrote:

Förre veckan i Lago di Resia fick jag hjälp av en kille som när jag frågar om han kan launcha en LEI säger ” jag har kitat 15 år, jag vet hur man launcha en LEI kite” ( han har en antik ram air).

Jag står med brädan på fötterna och är i alla fall hooked in. Han lyfter upp LEn och tilta upp 45 grader. sedan kastar han hela skiten upp med slak linor. Ingen tummer signal eller nåt. Det blir 1,5 sekund av stum förvåning innan den, tursamt nog, fångas av vinden, drar ut linorna och ryker mig nästan av fötterna…..

Fy fan, vilken idiot.

Det var ingen annat att fråga, men jag borde sett signalerna. 1. Tysk 2. I min ålder (old people have a tendency to over estimate their skills) 3. en ram air med 1 meter lång bar 4. 80 tals neon skiddräkt och raka skidor.

shit tur att de gick bra Tom!

• mania

Medlem
    17 februari, 2008 vid 12:51
    Yann;445019 wrote:
    Indo2007_-(037).jpg

Säljes:

vad tar du för dom???

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications