Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing The Knife fan club presenterar…

• The Knife fan club presenterar…

Publicerad av pepa på 29 mars, 2007 vid 14:34

…minnesvärda utdrag ur Den Stores liv! Först ut i serien blir den kanske första extrema sportupplevelsen utöver barnlekar som träd- och väggklättring.

The Knife: -When I got my first mountain bike, it was downhill right from the start. I can look back now and laugh at the hill which was a closed KOHAGE?

Tune in nästa vecka för ännu en höjdpunkt ur livet för Landskronas egen rambokniv. Väl mött!

surfmc svarade 18 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • skotten

Medlem
    29 mars, 2007 vid 15:59

hahaha yeah mike was supposed to translate that for me

Tony

• roland

Medlem
    30 mars, 2007 vid 18:08

Skulle hunden omskolas till vegetarian?

The puppy was only a few days old, and although our intentions were just to get the puppy back on its feet, after many repeated visits to the vegetarian,

• pjoter

Medlem
    30 mars, 2007 vid 18:49

han ville väl inte lämna bort den till en potentiell hundätare.

sen är det ju framforskat att vegetarianer har högre iq än allätare så sjävklart lämnar han den till nån som är smart.

• skotten

Medlem
    31 mars, 2007 vid 00:45

hahaha man thats the funniest spelling of vetinarian ever

• pepa

Medlem
    31 mars, 2007 vid 17:24

Människans hjärna började utvecklas mer när vi började äta kött. Kött kött kött. Blod blod blod. Oj förlåt.

• pjoter

Medlem
    31 mars, 2007 vid 21:48

?? utveckla tack

• kasimir

Medlem
    31 mars, 2007 vid 23:51

@pjoter 373751 wrote:

?? utveckla tack

..stoppkloss i evolutionen.

• pepa

Medlem
    1 april, 2007 vid 17:45

Det är ett känt faktum att vår hjärna och intelligens började sin fantastiska utveckling när människan (eller vad vi nu var i det stadiet) började äta kött (pga all protein). Men jag gillar vegeterianer ändå, bara inte de som ska hålla på att pracka på allt och alla sin livsstil. Jag tjötar inte på någon att de ska svälja en stek 🙂

• pjoter

Medlem
    1 april, 2007 vid 19:09

Skulle köttet göra oss intelligenta så borde ju hajar, krokodiler och alla andra rovdjur som enbart äter kött ha bra mkt mer utvecklade hjärnor än oss.

Sen började vi ju knappast äta kött när vi ”blev” jägare. Det var ju inte så att vi bara en dag upptäckte att vi kan jaga och äta kött. Som samlare så åt vi troligtvis all näring vi hittade. Vi lär ju inte bara struntat i ett fint smaskigt kadaver. Vi jagade och åt säkert mängder av smådjur innan vi började ge oss på stora djur och ”blev” jägare.

Sen finns det massor med vegetariska saker som innehåller betydligt mkt mer protein än vad kött gör.

Och anledningen till att man vill få andra att sluta äta kött är precis samma anledning som man vill få andra att sluta mörda, våldta eller på något annat sätt skapa lidande. Inte så märkligt egentligen, tycker du det är fel att försöka få en mördare att sluta stycka små barn? eller säger du bara att det är inte din sak att lägga dig i hans livsstil?

De här leder nog ingen vart så det är lika bra vi stoppar här så får vi se vem som lever bäst när det är dags för domens dag.

• skanepaul

Medlem
    1 april, 2007 vid 21:36

På Mythbusters ”bevisade” man att även växter har ett medvetande…

• skotten

Medlem
    2 april, 2007 vid 00:05

isnt it fish that you eat to get smart?

I eat bacon sandwiches… mmm…. bacon sandwiches…. I dont feel very smart though… well sometimes I do… like that time when tina said ”do I look fat in this?” and I said ”no” cos I didnt want to listen to her being angry.. yeah, that time I was as sharp as a…. as a…. as.. a..ermm… yeah, as a pencil.

• edorf

Medlem
    2 april, 2007 vid 09:10

är det inte ät fisk och bli smart ?

• biorno

Medlem
    2 april, 2007 vid 11:00

Kan tänka mig att en undersökning skulle visa att många vegetarianer kör foil… end of discussion.

• roland

Medlem
    2 april, 2007 vid 11:09

@pjoter 373852 wrote:

Skulle köttet göra oss intelligenta så borde ju hajar, krokodiler och alla andra rovdjur som enbart äter kött ha bra mkt mer utvecklade hjärnor än oss.

Delfiner o späckhuggare e rätt smarta men dom äter säkert sjögräs o tång!

• pepa

Medlem
    2 april, 2007 vid 17:27

Aja, jag får väl skylla mig själv för att jag överhuvudtaget gav mig in i en diskussion med en vegeterian 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications