Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › The ultimate guide to..
- 
		The ultimate guide to..Publicerad av judo-freddan på 1 februari, 2006 vid 22:38Har under en tid knåpat ihop en liten ”guid” kring hur man medelst tysk precision kan utforma elsystemet i sin surfbuss. Surfbussen productions kan därför stolt presentera: The ultimate ”guid” to elsystemet i en surfbuss Sedan kan man gå in på surfbussen.com/forum mitt nyöppnade diskussionsforum för surfbussägare. Där kan man diskutera surfbuss-el, annan surfbussteknik och en helsikes massa annat.. Och till vår älskade missförstådda Jonaish: om du kollar in även den här: The Vättern ”guid” och studerar noggrannt så kanske en vacker dag..:crazy: 😀 jonaish svarade 19 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
- 
			5 Svar
- 
Aaaaaaaaaaaaaaa…… Är det så där man gör en ”guid” ?? 
 Aaa fan inte konstikt att man missförstår alla ”guider” som görs här…hmmm..FAN*Men det tycks ju iaf va några som försöker va lika gryma som jag genom att skriva ”guider”, undra när ni andra ska våga komma ut ur surf bagen…. ju Judo-fredda… Fin guid iaf åå vilken bil asså alla ska ju fan ha en Boxer inge tjötande om saken!! Va drar den milen å är det reg som husbil? Turbo diesel va 
 om det är det så testa å ställ upp turbon så går den lite bättre 😀
- 
jonaish wrote:Aaaaaaaaaaaaaaa……Är det så där man gör en ”guid” ?? 
 Aaa fan inte konstikt att man missförstår alla ”guider” som görs här…hmmm..FAN*Men det tycks ju iaf va några som försöker va lika gryma som jag genom att skriva ”guider”, undra när ni andra ska våga komma ut ur surf bagen…. Se där ja, ett riktigt Jonaishsvar också. Nästan så man dör av lycka.. ?? * konstikt (ööh, och varför är det inte ”konstikt”?) gryma:grin: 😀 Har du någon länk till någon av dina ”guid”-er? Jag kanske kan lära mig något jag med..? 
- 
Judo-Freddan wrote:Se där ja, ett riktigt Jonaishsvar också. Nästan så man dör av lycka.. ?? * konstikt (ööh, och varför är det inte ”konstikt”?) gryma:grin:Har du någon länk till någon av dina ”guid”-er? Jag kanske kan lära mig något jag med..? De ”ultimate Guides” kan man INTE lära sig själv de måste man liksom själv komma på hur man ska ta de 😀 hihiiiihiiiiii……. Men bara för du har en Boxer så ska jag visa dig de ”ultimate Guides” …. 1. http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=37340&highlight=guid 2. http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=37573&highlight=guid Du kan få lära dig hur man gör som jag, gå på kurs hos mig 😀 jo-ish 
- 
jonaish wrote:De ”ultimate Guides” kan man INTE lära sig själv de måste man liksom själv komma på..Du kan få lära dig hur man gör som jag, gå på kurs hos mig jo-ish Ja-a, hrm, de var ju ganska fina. En massa trevliga svar fick du också ser jag. Det här var det allra finaste tycker jag: ”Var har ni fått för er att man ska laga en bräda med Gelcoat Filler??? Den gör ingen, och då menar jag INGEN som helst nytta på en bräda. Helt okej om man ska fixa till en liten skönhets spricka i gelcoaten på en gammal Maxi 77a el liknande. Men en bräda ska lagas med väv (av glas, kol el Aramid) och epoxi. Får man sen inte ytan riktigt jämn o slät kan man fuska med lite spackel el Gelcoatfiller innan lackeringen, men helst inte eftersom spacklet inte gör nån som helst nytta för hållbarheten. Däremot lägger den till onödig vikt.” 

- 
Judo-Freddan wrote:Ja-a, hrm, de var ju ganska fina. En massa trevliga svar fick du också ser jag. Det här var det allra finaste tycker jag:”Var har ni fått för er att man ska laga en bräda med Gelcoat Filler??? Den gör ingen, och då menar jag INGEN som helst nytta på en bräda. Helt okej om man ska fixa till en liten skönhets spricka i gelcoaten på en gammal Maxi 77a el liknande. Men en bräda ska lagas med väv (av glas, kol el Aramid) och epoxi. Får man sen inte ytan riktigt jämn o slät kan man fuska med lite spackel el Gelcoatfiller innan lackeringen, men helst inte eftersom spacklet inte gör nån som helst nytta för hållbarheten. Däremot lägger den till onödig vikt.” 

Haahhaaaa.. Aaa klart man får massa svar när man inte har förklarat rätt vad man har gjort med brädan för det är väv å polyester som är under sen på med gelcoaten för att få en bra yta 😀 Hoppas du lärde dig något iaf…heheee..!!! 
Logga in för att svara.