Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing theyr.net kostar pengar!

• theyr.net kostar pengar!

Publicerad av Johan!! på 28 september, 2005 vid 11:58

Den enligt mig bästa vädertjänsten theyr.net har hakat på smhi å andra vädertjänster som vill ha deg…
    Iof inte så mycket men jag kommer inte orka hålla på betala in.

Är båtvädret plus värt sina pengar? Det pratades på konfen om att man kunde gå ihop flera stycken och få exakta prognoser på t.ex. Torö? Blev det någonting av det?

Future development of theyr.net
    Dear user, theyr.net provides high resolution weather data to both the professional and leisure communities throughout a large part of the northern hemisphere. From professional sailors to private pilots, from fishermen in the North Atlantic to windsurfers in the English channel, F1 racing teams and Olympic sailors. Our super computing facility and technical staff at our Reykjavik head office provide over half a million visitors a month access to 30,000 maps with over 350 links per page (covering 40 languages) updated every twelve hours 365 days a year and without the clutter of unwanted pop ups and advertising.

Subscription
    We are now in the process of making it even better. Newer weather models and added features will enable you to make an even more informed choice in relation to the weather forecast. In order for us to continue this development part of the web site now requires a small subscription fee for access. This is from as little as €1 per week for full access. Several payment options are offered so as to give you every possible option to continue to benefit from this service. From Premium rate telephone numbers, to SMS, to credit card solutions giving you the choice of full access for 1 day, 1 week, 1 month or the whole year. The team at theyr.net hope this will not affect your enjoyment of our website and we look forward to providing you with all of our services.

anonym-anvandare svarade 20 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2005 vid 12:32

Om det är enligt dig den bästa vädertjänsten för dig så bör väl den vara värd att betala lite för? Gratis brukar enligt mig ofta, inte alltid(!) vara skit. Men att gå ihop om det är ändå rätt intressant men frågan är om man inte överträder en del upphovsrättsliga lagar genom att gör det. ev kan man ju som grupp komma överens med tex Theyr + andra vädersajter om något slags avtal. Tycker inte att 1 Euro/vecka är särskilt dyrt. kan bli en rätt bra ide.

• svenne

Medlem
    28 september, 2005 vid 13:19

Nej, jag tror inte att SMHI-idén har dött än. Men Mister Surfnet-Jan himself arbetar också som en vanlig proletär, plus att SMHI inte är så tjänstebaserat som man skulle kunna hoppas. Men det kommer nog, tror/hoppas jag…

–S

• judo-freddan

Medlem
    28 september, 2005 vid 13:29

Va?! En euro per vecka. Det blir ju 52 euro per år och det var minimiavgiften. Windguru tar ju typ 16 euro per år för sin PRO-model som ju för övrigt innehåller långtidsprognoser. Det är lite skillnad det.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2005 vid 15:39

Båtvädret + är jävligt värt sina pengar. 350 spänn per säsong är lika med en bomkörning. Har aldrig seglat så mycket som i år när jag skaffade tjänsten och har lärt mig massor om mina spots och dess vindar och vågor. Att kunna följa vind och våghöjd på ett otal punkter under kommande 36 timmar är ovärderligt om man är het på att få segla. Men som vanligt lägger alla konfnördar hellre pengarna på fenor och bomkörningar och snyftar hundvalp på stranden över den uteblivna vinden. Ofattbart att man kan föra lärda resonemang om vågbrädors bottenkurvor utan ha minsta hum eller intresse för en fördjupning av det som driver oss framåt – Vinden.

Uffe

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications