Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tidig julafton

• Tidig julafton

Publicerad av kinetic på 11 maj, 2009 vid 09:17

Kollade precis på DPD’s hemsida o min nya bräda kommer komma idag:grin:! Blir kul o se hur den ser ut, o framförallt om den fått transportskador…
    Blev en ”slalom/speed”, ca 245cm, 58cm, runt 100-105 liter…Helt plan botten med ett lätt V i aktern, inga tönterier med cut-outs eller liknande…Helt vit bräda med ”light finish”…Brädan är faktiskt till 50% min egen shape då jag har specat den tämligen snävt (rockerkurva,längd,bredd,stropplacering,mastkassetplacering,bottenform,OFO för resp. akter), själva outlinen samt railutformningen har jag bett att de skall gör ”harmoniska”:grin:. Har inte sett brädan än men enligt Pirate ser den bra ut iaf, hoppas den går bra oxå:grin:! Priset blev mycket bra det med, eller vad sägs om 750Euro inkl PatLove stroppar, ”skräddarsydd” boardbag OCH frakt…

carl-r svarade 16 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • swe-496

Medlem
    11 maj, 2009 vid 14:57

Du får ju lägga upp bilder på den när du har hämtat den…;)

• kinetic

Medlem
    11 maj, 2009 vid 17:21

Posten bjöd på två trevliga överraskningar…en liten tryckskada på botten ca 5mm o en större framför mastfoten…Kommer försöka reklamera skadorna men men…Får dra på lite epoxy på skada på ovansidan så blir det bra:grin:…
    Ska bli intressant o provsegla brädan, den ser lättplanad ut iaf:grin:

• svenne

Medlem
    11 maj, 2009 vid 18:24
    kinetic;545882 wrote:
    Helt plan botten med ett lätt V i aktern

Helt plan och V samtidigt? Jag förstår vad du menar, men ändå. 😉
    Jag har en bräda med liknande shape, ytterst lite V i rumpen och den går som ett skållat troll.

Quote:
    inga tönterier med cut-outs eller liknande…frakt…

Bra där! Ut och testa nu!

• kinetic

Medlem
    11 maj, 2009 vid 19:37

Svenne: Japp den ska testas i helgen! Behöver ju inte ens va rädd om brädan då Posten/DPD har haft vänligheten att ”dinga” den minimalt, tackar för de:grin:. Som tur e den stenhård även i ”dingen” (ca 1.5cm ”lång” sänka med en ca 1 cm lång spricka)så jag tätar me epoxi så får det va bra, har jag gjort på andra brädor med, utan problem:grin:

• swe-496

Medlem
    12 maj, 2009 vid 16:28

Vad väger den där skönheten??

• kinetic

Medlem
    12 maj, 2009 vid 17:38

SWE496: Vet inte riktigt men så här med stroppar o pads tippar jag runt 7.5-7.8kg. Hittar jag en noggrann våg så:grin:. Jag fraktade en CarbonArt bräda ner till skåne förra helgen (nån 95 liters historia) o blev lite förvånad äver hur ”tung” den kändes…Denna KÄNNS ungefär lika tung, har för mig CA brädans specade vikt var nånstans runt 6.5 kg enligt tillverkaren.
    Rätt intressant däck-shape på ovansidan, han har liksom ”fasat av den” så volymen är mindre från mastkassetens bakkant o framåt, själva kassetten lutar även den något lite ”framåt”. Blir det vind i helgen så kommer den testas, kan inte bli mer än pannkaka:grin:, men så är det ju oxå ”min” första shape…nånsin:grin:

• kinetic

Medlem
    12 maj, 2009 vid 17:42

Kanske ska tillägga att det går bra att testa brädan för den som är nyfiken:grin:

• marcello

Medlem
    12 maj, 2009 vid 19:54
    kinetic;545968 wrote:
    Posten bjöd på två trevliga överraskningar…en liten tryckskada på botten ca 5mm o en större framför mastfoten…Kommer försöka reklamera skadorna men men…Får dra på lite epoxy på skada på ovansidan så blir det bra:grin:…
    Ska bli intressant o provsegla brädan, den ser lättplanad ut iaf:grin:

:cool2:Fan brorsan den ser grym ut!!!!!

• tbsurf

Medlem
    13 maj, 2009 vid 05:13
    kinetic;546196 wrote:
    SWE496: Vet inte riktigt men så här med stroppar o pads tippar jag runt 7.5-7.8kg. Hittar jag en noggrann våg så:grin:. Jag fraktade en CarbonArt bräda ner till skåne förra helgen (nån 95 liters historia) o blev lite förvånad äver hur ”tung” den kändes…Denna KÄNNS ungefär lika tung, har för mig CA brädans specade vikt var nånstans runt 6.5 kg enligt tillverkaren.
    Rätt intressant däck-shape på ovansidan, han har liksom ”fasat av den” så volymen är mindre från mastkassetens bakkant o framåt, själva kassetten lutar även den något lite ”framåt”. Blir det vind i helgen så kommer den testas, kan inte bli mer än pannkaka:grin:, men så är det ju oxå ”min” första shape…nånsin:grin:

Imponerande spec. Undrar vad det blir för vikt på den utan ”light finish”? 😀

• kinetic

Medlem
    13 maj, 2009 vid 06:51

Tbsurf: Haha:)…”Light finish” innebär bara att den är ”fläckigt slipad”, gör väl kanske på sin höjd 0.1kg viktskillnad:grin:

• kinetic

Medlem
    13 maj, 2009 vid 07:30

7.7kg exakt med stroppar o pads, vägde den precis. Gissningvis 7kg ”naken”. Man kan få de lättare om man väljer 3mm sandwich istället för 5mm…

• jester

Medlem
    13 maj, 2009 vid 07:39

Lite halvkass andrahandsvärde med ditt segelnummer i grafiken… 🙂

• kinetic

Medlem
    13 maj, 2009 vid 14:35

Jester: Nä….Jag skall ju starta mitt eget märke….S1881 Shapes…haha

• kinetic

Medlem
    13 maj, 2009 vid 14:42

Kan även ”avslöja” att det finns fler Pirate-tillverkade brädor i Sverige än min och ”Den gule” som numera har hittat sin ägare:grin:, tydligen nöjd oxå:smile:

• bicless

Medlem
    13 maj, 2009 vid 21:53
    kinetic;546428 wrote:
    Kan även ”avslöja” att det finns fler Pirate-tillverkade brädor i Sverige än min och ”Den gule” som numera har hittat sin ägare:grin:, tydligen nöjd oxå:smile:

Kul, hör av dig när du hunnit segla den så man får höra hur den är.

Bicless

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tidig julafton

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.