• Publicerad av tigger på 9 juni, 2000 vid 10:57

Hej jag har köpt en gammal tiga 260. jag e rättså kass på å surfa men tycker att det e ballt… e det nån som vet vad man ska ha för fena å segel å sånt till den. jag har ett 5.0 6.1 å ett 6.4 tror jag att det e! fast dom erättså gammla dom med…!

Knatte svarade 25 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • linsurfer

Medlem
    9 juni, 2000 vid 12:55

Tiga 260 är ett hårdvindspjut med obegränsad toppfart som går bäst med 4.0-5.5. Å vad jag saknar min ibland. Okrossbar också! Fenor runt 28 – 34 ska nog funka bra

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2000 vid 15:13

Jag har seglat jävligt mycket på 260:n, den tar ända upp till 6.9 även om det inte blir optimalt, många av mina kompisar kör på den nu och seglar mycket 6.0-6.6 på den och det funkar bra om man inte väger alltför mycket (+85kg(?))….

• adde

Medlem
    9 juni, 2000 vid 20:39

Hade tigan som enda bräda när jag vägde 66 kg, seglade mest 6.0 och 5.0, fantastisk bräda. Då kunde jag även dra rigg om det värkligen behövdes….

mvh Martin

• tigger

Medlem
    13 juni, 2000 vid 06:18

Tak för hjälpen…va ute igår å försökte lära mej vattenstarta men åkte bara upp i vindögat hela tiden…nmm lär mej nog snart!!

• Knatte

Gäst
    14 juni, 2000 vid 09:01

Försök att flytta fram mastfoten lite. Kolla att fören på brädan ligger åt lä /
    har fallit av från vinden. Försök att fördela trycket på bakre foten mer mitt på brädan (centerat på aktern) och undvika tryck från sidan, så kanske vattenstarten blir lättare. Men viktigast är att ha fören åt lä, när du försöker lära dig..

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications