Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Till alla som köpte Dakinde Contoure!

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 10:07

Absolut dom bästa och skönaste fotstroppar jag prövat.Mycket lätta att komma i och foten sitter kanon, åker inte ut av misstag.
    /Johnny

• christian

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 12:11

Kan du ge dig faen på!
    Provade på ett set på Scoren och konstaterade efter 5 min segling att det vara bara att köpa ett par till min lilla JP oxå. Inget man ångrar direkt

/Christian

• storm

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 13:43

vart köper du dem?

/Marcus
    marcus.hultmark@telia.com

• johan

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 14:40

You bet. gris nöjd, ångrar att jag bara tjackade ett set.

• s

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 15:42

De ger framförallt en fastare känsla. Bättre kontakt med brädan. Hela bräda, rigg paketet känns styvare.
    Sedan sitter man fast ordentligt – det kanske inte är sååå bra som alla säger, det beror på hur vältränade knän och fotleder man har….

Jag har kört dem på min tidigare Tabou och nu på min F2 Maui Project. De passar bättre nu. På Taboun var det för tight mellan skruvarna, de blev alltså för smala för min fot. Och man kan inte säga att stropparna formar sig efter foten sådär jättemycket… F2:n har någon centimeter till i bredd vilket gjorde att jag gick från lite tveksam till helt övertygad om att de är riktigt bra.

En sak till – bakstroppen är inte så lämplig att snedjustera vilket många gillar när de rider vågor. Kan man leva med att ha den rakt så är det OK.

Men var det värt priset?
    Alternativet tycker jag är F2:s stroppar som är riktigt bra eller DaKines vanliga som också är tokigt bra. De kostar 150-200kr/st.
    Contur kostade mig 650kr för tre (köpta i Marocko).
    Inte så stor skillnad – så med tanke på vad alternativen kostar så får jag säga: Ja, de är värda sitt pris för att de är klart bättre.
    Men med tanke på vad man egentligen betalar för – plastbitar med vaddering… nja….

Staffan

Blåser det?

• swe-16

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 15:45

Man har nog mest nytta av dem om man seglar vågbräda/freestyle barfota.
    Jag seglar Formula med skor…då återstår endast två plus…styvheten och vikten. Stropparna är styva och ger ngt bättre känsla. Stropparna drar inte åt sig vatten…dvs brädan känns lätt även efter man seglat med den.

Om det var värt priset…jag seglar nog vare sig högre eller fortare med dessa stroppar hur mycket jag än vill tro det…men att se Jona o Co:s avundsjuka blickar på stranden är värt alla pengar i världen wink.gif

• christian

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 06:26

Paros var nog stora inköpsstället för året
    avser undertecknad, Hellberg och Svanberg

MVH

/C

• anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 08:45
  • ola_p

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 18:34

Vad blev det i svenska Penningar med frakt etc.?

/Ola
    [email=” [email]aloha@purpleturtle.com[/email] ”] aloha@purpleturtle.com

• anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 19:19

Med frakt och allt ca 70 pund

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications