Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Till kanarieöarna med buss
-
Till kanarieöarna med buss
Publicerad av dustgirl på 10 oktober, 2006 vid 07:14Tänkte spendera tid i vinter på någon av kanarieöarna. Är det någon som har tips på hur man smidigt tar sig dit med egen buss? /Anna
mag svarade 19 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Du kuskar helt enkelt till Cadiz i södra spanien, där tar du färjan som går till GC. Den kör bara en gång i veckan, har för mej de är tisdagar. Sen har du en härlig 39 timmars båt färd me billig pilsner framför dej. Men se till o boka färjan i god tid, den är ofta fullbokad, speciellt på sommarn. Båten kostar oxå en hyffsad slant, så kolla upp o räkna lite. Du bör va där ett tag för att kunna räkna hem de, rent ekonomiskt sett alltså. Min buss står kvar på Fuerte än idag, o jag körde ner i januari 2001!!
Kolla båt biljetter på:
http://www.ferrycenter.se/kanarieoarna.htm
Lycka till!
-
Du kuskar helt enkelt till Cadiz i södra spanien, där tar du färjan som går till GC. Den kör bara en gång i veckan, har för mej de är tisdagar. Sen har du en härlig 39 timmars båt färd me billig pilsner framför dej. Men se till o boka färjan i god tid, den är ofta fullbokad, speciellt på sommarn. Båten kostar oxå en hyffsad slant, så kolla upp o räkna lite. Du bör va där ett tag för att kunna räkna hem de, rent ekonomiskt sett alltså. Min buss står kvar på Fuerte än idag, o jag körde ner i januari 2001!!
Kolla båt biljetter på:
http://www.ferrycenter.se/kanarieoarna.htm
Lycka till!
-
Farjan från Santa Cruz på Teneriffa till Cadiz gick senast jag horde något, los på en 200 euring plus bilkostnaden. Båtresan ska enligt sakra kallor vara varldens tråkigaste, så de som ska hit till Teneriffa brukar satta buss/bil på båten och flyga till Los Rodeos …
//Johan
-
Har hört en kostnad på ca 10-12000kr men kanske är det billigare på lågsäsong?! Men ska du vara där länge lönar det sig ju lätt, jämfört med boende o hyrbil eller buss/taxi.
/Magnus
Logga in för att svara.