Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › TIPS, för behagligare Höst/Vår surf !
-
TIPS, för behagligare Höst/Vår surf !
Publicerad av anonym-anvandare på 23 september, 2002 vid 08:27Dacon har fått in ett antal Torrdräkter av en helt ny typ, som är anpassade för Kitesurfing. Kolla in http://www.dacon.biz
för mer information. Torrdräkten går under namnet Pyro.
/Mvh Lars S
kitelife svarade 23 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Mycket lik min Gul, måste säga att den funkar utmärkt och läcker mycket lite…
-
Någon som testat denna torrdräkt? Är den så bra som reklamen utlovar (för det är väl alla produkter?
)?
Någon som testat den under mer än en åkning, dvs hoppat i och ur den ett antal ggr.?
Man blir ju rätt intresserad av hur mycket den slits, om
det lätt går hål i den osv… -
Hej !
Jag har testat den och den verkar väldigt tålig, nederdelen är av väldigt tjockt och stadigt material, överdelen är tunnar för mer rörelsefrihet.. men men jag säljer ju dessa så ”jag har ju betalt för att säga detta” Men seriöst den är kanon !/Mvh Lars S
-
Har själv nåt liknande men min dräkt har 6 mm neopren ben sen en överdel som en tunn jacka med torr drag kedja
plus en fleecetröja kanon skön
klart mycket bra köp än att köpa en windsurfing torr dräkt
typ sola med torrdrag kedja
för 3000-3500kr som blir fort kall på land
hör kört ner till 5 grader utan problem man bara låg och myste när pólarna frös häcken av sig i en vanlig torr dräkt
Anders -
som sagt jag har Gul versionen men det är i stort sätt samma!
Den är inga problem att komma i (lite ”tvångströja” när man ska i överdelen men inte så det stör
eftersom du själv väljer vad du vill ha under så kan du andvända den när det är rått eller riktigt svinkallt! jag har börjat använda min nu
alla andra gnäller att det är så kallt och jag bara myser…du kan slamma rätt ordentligt och det den släpper in är bara droppar, brukar va lite våt runt halsen och längst ut på armarna. Eftersom den är gjord i något goretex liknande matrial och sitter löst på kroppen så är den mycket tålig (har använt min i en sessong och den är som ny) det som är lite ömtåligt är muffarna runt halsen armar och fötter, det är oxå där det är lite svårare att hålla värmen men med en huva och en bra hjälm funkar det…. såg oxå att denna hade nån förstärkning runt halsen (tyg) och det är nog ingen dumm ide för det är där den läcker mest.
Dyr men klart värd varenda krona…
Logga in för att svara.