Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips för redigering av surffilmer??

• Tips för redigering av surffilmer??

Publicerad av s_136 på 25 november, 2004 vid 11:27

Har blivit inspirerad av alla bra surffilmer som produceras här på konfen. Jag och Erik har nu därför bestämt oss att klippa ihop lite till en film. Har nu 4 timmars råmaterial som vi grov klippt. Nu börjar ju finliret med att få det att bli bra och få till musiken. Är ute efter lite allmänna erfarenheter som Ni samlat på er..ex.
    – tips på tajma klippen till musiken?
    – program? Har använt Pinnacle Studio SE version 9.0 verkar dock inte som om jag har slowmotion på denna utgåva.- Någon som vet var man kan hitta fullvärdiga versioner?
    – Andra tips eller erfarenheter som kan vara bra.

/Martin
    http://surf.to/brofjorden

anonym-anvandare svarade 20 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • nordgren

Medlem
    25 november, 2004 vid 11:35

Snälla se till att det blir schysst kvalitet bara. Det är tyvärr många filmer här som har bra potential men som blir kassa på grund av att de har för kass bild.
    Skit i om den blir lite större.

• ola_p

Medlem
    25 november, 2004 vid 13:01

Skaffa nått program som ger dig möjlighet att se vad som händer med ljudet… Så du kan se var det peakar, klipp exakt på peakarna, så blir det förmodligen fint flow. Titta på det… Funkar det inte så flytta klippet en frame eller två åt något håll tills det ser bra ut, eller välj ett annat klipp. det funkar sällan att gå från händelse i utkanten av bilden till nånting i nästa bild som händer på ett annat stället, När det funkar riktigt bra så behöver man aldrig flytta blicken i ett klipp utan man leds automatiskt rätt av det föregående klippet.
    Vart klipper ni? Jag kommer gärna förbi och spanar en stund… =)
    Behövs det så är det möjligt att jag kan få tag på premiere, säg till isf. wink.gif Om du inte har mac dvs. isf har jag Final Cut Pro som är det klart bästa att redigera i!

• anonym-anvandare

Medlem
    3 december, 2004 vid 18:51

Skaffa pinnacle eller vad det nu heter ett riktigt bra program för redigering av dv filmer. Har använt flera olika program för redigering av dv men detta är helt klart bäst.

Tänk på att hålla klipen ganska korta plus att ta bort all skit som ingen fattar förutom de som var där nar ni spelade in filmen.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications