Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på Kitesurfing i Albufeira i Portugal ?

• Tips på Kitesurfing i Albufeira i Portugal ?

Publicerad av willec på 16 augusti, 2011 vid 06:43

Någon som har ett bra tips på Kiteställen i Albufeira ? Sticker om några timmar dit 😉

windyboy svarade 13 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • _dave

Medlem
    16 augusti, 2011 vid 11:30
    WilleC;665886 wrote:
    Någon som har ett bra tips på Kiteställen i Albufeira ? Sticker om några timmar dit 😉

Fik tips att testa lagunan i Alvor, typ 30 mins västerut. Termisk vind from N, em.

Men jag hade svårt att hitta bra flyg när jag letade för några år sedan. Hur flyger du?

• eves

Medlem
    16 augusti, 2011 vid 13:08

spana in http://www.southadventures.pt , Ricardo och Sofia är grymma och tar med er till bästa spotsen. Vi var ett gäng som var där i maj och hade en supervecka. Vi åkte båt ut varje dag till en fantastisk lagun utanför Faro….

• petting_4

Medlem
    17 augusti, 2011 vid 16:37

jag var i albufeira juni 09 hade inte vind en dag. men det finns en shysst lagun några mil bort mot väst. kommer inte ihåg vad den heter men den ska va grym! hoppas ni får bra vindar! petter

• _dave

Medlem
    17 augusti, 2011 vid 18:28
    petting_4;666098 wrote:
    jag var i albufeira juni 09 hade inte vind en dag. men det finns en shysst lagun några mil bort mot väst. kommer inte ihåg vad den heter men den ska va grym! hoppas ni får bra vindar! petter

Titta två inlägg norrut så ser du vad den heter :smirk:

• windyboy

Medlem
    17 augusti, 2011 vid 20:32

Var precis i Alvor lagunen. Det är mest vindsäkert där. Längre österut är inte lika vindsäkert. Det är svårt att hitta vägen till lagunen men du får fråga runt lite. På lowtide är det hur bra som helst med helt spegelblanka spots. på high är det bara chop så du kan lika gärna lägga ner och dricka bira och kolla på alla euros som är ute på flygtur. Skulle uppskatta att ca tre timmar vid high inte är så bra.

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på Kitesurfing i Albufeira i Portugal ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.