Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på lågvindsdrake..

• Tips på lågvindsdrake..

Publicerad av Anonym på 10 maj, 2004 vid 12:20

Jag är väldigt sugen på att skaffa en riktig lågvindsdrake. Väger ganska mycket så har ofta problem med att det blåser för lite för att man skall kunna få till hoppen bra.

Vilken inflateable-drake (märke å storlek) skall man skaffa för att kunna köra i så svaga vindar som det är möjligt att köra i?

Jag skulle gärna vilja ha en som man kan få bra hangtime med oxå.

Enligt egen erfarenhet verkar det vara north rhino-drakarna som drar mest.. men dom har väldigt smalt vindregister vilket gör det lite lurigt att köra med i riktigt byiga förhållanden (vilket vi är ganska vana vid här i gbg 🙂

Inga partiska svar tack… Jag vill ha ärliga svar som baseras på någon sorts praktisk jämförelse mellan olika drakar..

cortex svarade 21 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • melker

Medlem
    10 maj, 2004 vid 12:24

Körde min Ocean Rodeo 21 när alla satt o tittade på förra året, hahah Den är som ett tåg. Kul drake att ha i brisen. O du retar garanterat gallfeber på dom andra som jobbar på att ens ta höjd.

• roland

Medlem
    10 maj, 2004 vid 12:29

Du ska få testa nästa gång vi ses

• rambo_johnson

Medlem
    10 maj, 2004 vid 12:43

Svar till:

Jag är väldigt sugen på att skaffa en riktig lågvindsdrake. Väger ganska mycket så har ofta problem med att det blåser för lite för att man skall kunna få till hoppen bra.

Vilken inflateable-drake (märke å storlek) skall man skaffa för att kunna köra i så svaga vindar som det är möjligt att köra i?

Jag skulle gärna vilja ha en som man kan få bra hangtime med oxå.

Enligt egen erfarenhet verkar det vara north rhino-drakarna som drar mest.. men dom har väldigt smalt vindregister vilket gör det lite lurigt att köra med i riktigt byiga förhållanden (vilket vi är ganska vana vid här i gbg 🙂

Inga partiska svar tack… Jag vill ha ärliga svar som baseras på någon sorts praktisk jämförelse mellan olika drakar..

[/ QUOTE ]

FINNS BARA EN FAST INTE SÅ INFLATABLE, FLYSURFER MAST AIR 16 (16kvm aktiv yta).. fet den, fast överirrgad i 4m/s

• Anonym

Gäst
    10 maj, 2004 vid 13:09

Har ingen vana av foil-drakar… Hur är dom att köra?.. Är det stor skillnad?.. Har aldrig sett någon riktigt duktig köra på en sådan så jag har ingen koll på hur bra man kan hoppa med dem.

Vad kostar en? Vart köper man dom?.. Bör man köpa en? 🙂

• rambo_johnson

Medlem
    10 maj, 2004 vid 13:20

Hampe på kitepower hade en AMstair 16 fast edet egget sålde den FAN..nu e den endast en relik från förr…

du får väl testa lite grajooor, Cabrinha EH o SS komemr vara representerade på Öland om nån vecka här kom dit.

• cortex

Medlem
    12 maj, 2004 vid 15:01

Mastair 16 var väl bra på sin tid… fast det har hänt mycket på foilfronten sedan dess. Mitt tips på grym lättvindskite är Flysurfer Psycho2 17. Garanterat roligare än allt annat i lättvind.
    Det kommer ner ett par tre stycken med sådana till Öland nästa helg…

/Kaj(Tech)

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications