Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på reseföräkring – billig och bra???

• Tips på reseföräkring – billig och bra???

Publicerad av stellan på 4 september, 2006 vid 12:22

Ska iväg 6 månader. Det finns ju några beresta på detta forumet. Har ni tips på någon bra försäkring som inte kostar skjortan?

superoskar svarade 19 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • lidde

Medlem
    4 september, 2006 vid 14:31

Hej Kollega!

Du har en försäkring som täcker dig under lektionerna och dina studenter + person i 3;e hand. Försäkringen täcker även dig när du kitar privat. http://www.ikorg.com.

Annars har du en reseförsäkring inkluderad i ditt VISA/Mastercard i 45 dagar. Efter det vet jag att det blir dyrt…

/Lidde

• fredde

Medlem
    4 september, 2006 vid 14:45

stello… jag köper alltid tillägg på min hemförsäkring( om du nu har det vilket includerar 45dagar) som du vet brukar jag vara iväg 3månader, det kostar runt 1200-1400 om ja ginte mins helt fel. de e då 45 dagar extra. vilket e överkomligt med tanke på vad sjukhusräkningarna har blivit i bananrepublikerna….
    Jag har alltid haft mycket lättar att få stålar från trygghansa än visa

PÖSS

• superoskar

Medlem
    4 september, 2006 vid 16:15

Iko-försäkringen täcker inga sjukhuskostnader så det e viktigt att din hemförsäkring gör det.

Fick vänta länge på klart besked från Länsförsäkringar att sjukhuskostnaderna täcks vid kiteolycka, sen visade det sig att dom inte ger nått för stulna kites eller brädor. Kites räknas tydligen som flygfarkoster. oO

Snackade med Trygg Hansa. Dom täcker vid olycksfall, stöld av kites å brädor (även om man tappar brädan i vattnet). 600-700 kr för 6 mån hemförsäkring å där ingår det 45 dagar, resterande 135 dagar skulle dom ha 2900 kr för.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på reseföräkring – billig och bra???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.