Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Tips på tjejsele
- 
		Tips på tjejselePublicerad av asab på 1 september, 2007 vid 15:29Håller på att lära mig kita och vill köpa en egen sele. Har någon ngt bra tips på tjej midjesele? Vilken storlek skulle funka för mig? Har varit på bl a Surfersparadise och letat sele men de har slut… Midjemåttet är 69 cm och jag är en långis (177 cm) 🙂 Vilka återförsäljare har midjeselar för tjejer på lager? Tack! annas svarade 18 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
- 
			11 Svar
- 
Kolla http://www.kitekraft.se. Ring och prata med Jens. Han kan garanterat hjälpa dig och har eventuellt på lager. //Robban 
- 
@ÅsaB 410731 wrote: Håller på att lära mig kita och vill köpa en egen sele. Har någon ngt bra tips på tjej midjesele? Vilken storlek skulle funka för mig? Har varit på bl a Surfersparadise och letat sele men de har slut… Midjemåttet är 69 cm och jag är en långis (177 cm) 🙂 Vilka återförsäljare har midjeselar för tjejer på lager? Tack! Kolla med Falle (a.k.a. Fahlensurf) om han har Pro-Limits Pure Girl-sele inne. Min kviga har en sån och hon ær mækta nøjd. 
- 
Jag vill minnas att hon har 72 cm kring midjan och då funkar en small finfint. 
- 
Min killkompis är jävligt bra på det här med tjejsele…Han har en själv! Hör med honom, Kolvringen heter han här 
- 
Jag tror inte du skall ha tjejselen från PL faktiskt. Du är rätt lång och då ger den inte så bra support i ryggen. Du ser rätt slank ut på bildena så jag tror du skall sikta på en XS eller S Hadlow ifall du vill köra med det märket. 
- 
Hej, 
 Jag är jättenöjd med North styler och airstyler XS. Har nog liknande mått och har testat många selar. Är XS av den vanliga herrmodellen, men XS är lite annorlunda för att passa tjejer.
 De finns hos alla North-återförsäljare
 Lycka till
- 
ahh anna is here, what did you do on the weekend?? did you get waveriding? 
- 
Kolla på stadium xxl i sisjön, det är rea där och du kan nog få en northsele rätt billigt. Annars kan du höra av dig till mig. 
Logga in för att svara.