Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips till ny bräda

• cortex

Medlem
    11 augusti, 2003 vid 08:53

Tja, kan ju bara säga att Naish Stubbie 127 är fetkul. Den går dessutom att köra i förvånandsvärt lätta vindar trots sin litenhet.
    Om du är ute efter att ha absolut stenkul i hårda vindar så ska du ta en Stubbie 115. Den är mycket mindre än 127:an (och troligtvis roligare i hårda vindar, det har inte blåst tillräckligt för att jag ska kunna testa).

Kör nu själv med Stubbie 127 som min ”primära” bräda. Fanken vad kul den är!

/Kaj

• anonym-anvandare

Medlem
    11 augusti, 2003 vid 11:27

Tack för svar, hur är den att kryssa med? Vet du var man kan köpa en? Bor i Göteborg och här kryllar det inte precis med butiker!

/Magnus

• cortex

Medlem
    11 augusti, 2003 vid 20:49

Tjena!

Tja, som alla andra här så har jag ju en liten kitebutik. 🙂 🙂
    Kolla på http://www.kajtech.nu

Annars borde de ha hemma/kunna ta hem rätt snabbt på MegMax i Göteborg också… Om inte annat kan du ju få klämma och känna lite på den där.

Givetvis så får du ju testa min bräda också om du kommer upp till Uppsala/Stockholm. Annars kommer jag ner till Mega Kite Showdown och plockar med mig min Stubbie dit.

Det är lätt att ta ordentlig höjd med brädan, så det behöver du inte oroa dig för.

Kan ju bara som referens nämna vilka andra brädor jag har i min ”quiver”. Stubbie 127 är den bräda jag använder mest, sedan har jag även en Cabrinha Vari Pro 138 (också helmysig bräda BTW). Som lättvindsbräda pråmar jag runt på en Wipika Switcher 175. Inte så kul men det funkar. smile.gif Innan Naish släppte sina Stubbies så körde jag till 99% på min Vari Pro. När jag fick min Stubbie 127:a (det tog ju ett tag innan de kom till Sverige, grrr) så blev det den som tog över favvo-titeln. smile.gif

/Kaj

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications