Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing tips vid vändningar ombedes…

• tips vid vändningar ombedes…

Publicerad av anonym-anvandare på 26 augusti, 2003 vid 10:42

Jag tar tacksamt emot tips för hur man vänder smidigast, så detaljerat som möjligt. Först och främst vändning upp mot vinden. Ramlar så in i h—-te. Börjar bli kallt nu!!! crazy.gif

oscar svarade 22 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • freerider_swe

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 10:44

kolla in tips och tricks på petter windsurfing pages.
    ladda ner gipp film från FTP
    Sedan..träna..träna…träna…träna

• calle_b

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 10:47

Sätt framfoten precis framför masten med tårna pekandes lite akteröver eller snett bakåt Lär dej antingen korsgreppet eller vanliga, där bakhanden tar masthandens plats och rycker seglet framåt när du är över på andra sidan. Man ska vara ganska så bestämd och hålla blicken framåt. Själv så brukar jag gå upp i vind med mycket fart, och sen vänta lite om det är mycket vågor och kasta mej runt. Ibland går det ibland inte….. Sen ligger juh brädan på 75 liter oxå. öva, öva, och öva lite till smirk.gif

• kalabra

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 10:52

Köp Lars Petersens ”Free your mind” den har gjort under för min karriär. Mycket bra tips om allt från trimm av utrustning till riktigt avancerade manövrar.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 11:03

Glid in på Boards.co.uk klicka dig vidare in på teknik och en schysst pdf. kommer fram och visar vägen..speciellt det här med sträckt framarm i inledning av gippen har hjälpt mig mycket

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 11:16

JAg kom till insikt att man måste lägga tyngd bak på brädan, då vänder man runt en femöring och så ena foten framför masten när man börjar vända sen fram med masten!

• anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 08:10

…tackar för tipsen. Ska man fånga vinden på ”rätt” sida seglet med en gång eller ska man så att säga trycka seglet mot vinden och på sätt vinkla brädan rätt innan man fångar upp vinden ??

• diil

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 10:50

Om du fångar vinden på ”rätt” sida seglet är det ett vanligt slag, och enklaste varianten. Om du låter vinden komma in från fel håll i seglet och trycka runt brädan kallas det ett helikopter-slag, lite trixigare att fixa men läckert. Men börja med det vanliga slaget, alltid bra att kunna. Lycka till med balansen! /Daniel

• oscar

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 11:06

Det kan faktiskt hjälpa att trycka seglet mot vinden när du hoppat runt (antar att det var det du menade inte heli-tack) för att få balans. Men detta är inget du ska sträva efter utan bara göra om nöden kräver det för att du inte ska ramla.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing tips vid vändningar ombedes…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.