Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › tips vid vändningar ombedes…
-
tips vid vändningar ombedes…
Publicerad av anonym-anvandare på 26 augusti, 2003 vid 10:42Jag tar tacksamt emot tips för hur man vänder smidigast, så detaljerat som möjligt. Först och främst vändning upp mot vinden. Ramlar så in i h—-te. Börjar bli kallt nu!!!
oscar svarade 22 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
kolla in tips och tricks på petter windsurfing pages.
ladda ner gipp film från FTP
Sedan..träna..träna…träna…träna -
Sätt framfoten precis framför masten med tårna pekandes lite akteröver eller snett bakåt Lär dej antingen korsgreppet eller vanliga, där bakhanden tar masthandens plats och rycker seglet framåt när du är över på andra sidan. Man ska vara ganska så bestämd och hålla blicken framåt. Själv så brukar jag gå upp i vind med mycket fart, och sen vänta lite om det är mycket vågor och kasta mej runt. Ibland går det ibland inte….. Sen ligger juh brädan på 75 liter oxå. öva, öva, och öva lite till
-
Köp Lars Petersens ”Free your mind” den har gjort under för min karriär. Mycket bra tips om allt från trimm av utrustning till riktigt avancerade manövrar.
-
Glid in på Boards.co.uk klicka dig vidare in på teknik och en schysst pdf. kommer fram och visar vägen..speciellt det här med sträckt framarm i inledning av gippen har hjälpt mig mycket
-
JAg kom till insikt att man måste lägga tyngd bak på brädan, då vänder man runt en femöring och så ena foten framför masten när man börjar vända sen fram med masten!
-
…tackar för tipsen. Ska man fånga vinden på ”rätt” sida seglet med en gång eller ska man så att säga trycka seglet mot vinden och på sätt vinkla brädan rätt innan man fångar upp vinden ??
-
Om du fångar vinden på ”rätt” sida seglet är det ett vanligt slag, och enklaste varianten. Om du låter vinden komma in från fel håll i seglet och trycka runt brädan kallas det ett helikopter-slag, lite trixigare att fixa men läckert. Men börja med det vanliga slaget, alltid bra att kunna. Lycka till med balansen! /Daniel
-
Det kan faktiskt hjälpa att trycka seglet mot vinden när du hoppat runt (antar att det var det du menade inte heli-tack) för att få balans. Men detta är inget du ska sträva efter utan bara göra om nöden kräver det för att du inte ska ramla.
Logga in för att svara.