Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › tjäna flis och kajta järnet
-
tjäna flis och kajta järnet
Publicerad av nundy på 13 maj, 2007 vid 09:07Måste ändå tipsa om Stavanger för de som vill jobba och tjäna lite goa resgryn. Lätt att få jobb, bara visa det svenska passet. Gó surf och blåser alltid… Jobbigt :crazy:
hugeo svarade 18 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Inget särskilt jobb jag tänker på men de har ju sjukt behov av arbetskraft. Finns ju inte arbetslöshet. Du kan t ex jobba offshore, 1 vecka på, 3 veckor av. 500 000 NOK i året. Eller som alla andra svenskar i restaurang. U name it. Bättre än att slita hemma för inga pengar alls och bättre än i oslo, där går det ju knappt köra..
-
låtet facktiskt som att man får tänka igenom saken i alla fall
-
Nu suger det i landsflyktstarmen igen. Det enda sura med Stavanger/Bergen är att det krävs en tolk för att förstå vad de säger där borta. Danska framstår som välartikulerat i jämförelse.
-
Vad menas med att jobba offshore? Är det ngt jobb på båt. Låter i sånna fall intresant i och med jag är utbildad matros. och en vecka på 2 av låter ju som GULD
-
@sourra 382862 wrote:
Nu suger det i landsflyktstarmen igen. Det enda sura med Stavanger/Bergen är att det krävs en tolk för att förstå vad de säger där borta. Danska framstår som välartikulerat i jämförelse.
Hold da keft mann!
improvisera – funkar alltid!
nundy
Rensar du fisk lr?
-
Jobba offshore – jobba på en oljeplattform. Stavanger är ju Norges oljehuvudstad. Kommunen bajsar pengar, rikaste fylket i rikaste landet. Sålänge de fattar vad du säger så skit i om du inte förstår de, och så illa är det faktiskt inte 🙂
-
@sourra 382876 wrote:
Inte när ”Martin” uttalas ”Måachten” och ”inte” heter ”ahcke”
Vet du hur ett lexikon funkar zorro
inte -> ikke -> ”ahcke” -> not
”inte” på norska blir ”ikke”
http://www.tradusa.se/lexicon/capere.jsp
Hvordan er (utdannelsen?) for norske jobb i Norge, nundy? 😉
-
Har du kontakter får du gärna tala gott om mig. med min utbildning har jag behörighet att jobba på platform med har jag för mig
-
@jonaish 382888 wrote:
Molto bene!
Nä men asså, för att rensa fisk behöver man ingen speciell utbildning, men att jobba som du krävs väl bra utbildning…eller?
Jag är här på praktik med skolan. Om du menar på oljeplattformar tror jag att de har behov för alla sorters folk fast det är nog bra med utbildning ja. Det är en helvetes massa som jobbar därute
Du jonaish skulls säkert klara av att slita på ett lager
http://no.livejobs.recruitadvantage.com/job/job_details.cfm?id=74689&from=direct
Logga in för att svara.