Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö onsdag morgon!!??

• Torö onsdag morgon!!??

Publicerad av wilund på 3 september, 2012 vid 10:29

Nu är det dax att vi börjar jaga upp oss över att det faktiskt kan bli bra onsdag morgon.

Säg nu inte att jag jinxar proggen, vi behöver bygga upp lite av den där sköna föresurfkänslan.

och visst det är långt ifrån alla prognoser om ser bra ut … det är kanske för dåligt med syd i vinden till en början mm… Men vi kan väl hoppas!

marangen svarade 13 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jesper-b

Medlem
    3 september, 2012 vid 11:52

VÅGOR ONSDAG MORGON
    Just hemkommen därifrån. Igår var det 1,5 meter prog kl 15, men vågorna höll i sig in i mörkret, lite smått på 1a (men det gick att surfa därmed hela kvällen), men udden hade vågor även i morse (riktigt fint).

Proggen för onsdag morgon lovar större vågor än igår, dock mer vind vilket brukar platta till småsvall en hel del, jag tror dock det kommer räcka.

VIND ONSDAG MORGON
    Sedan är det ju det där med vinden på Torö, lika vågsäkert som det är, lika vindosäkert är det. Sol och ren väst brukar dock vara schniceigt, dvs grymme mycket säkrare än ”syd-väst och mulet” – jag tror definitivt på bra vind!

Ses på line-up strax före soluppgång (5.55 nu på onsdag, dvs man bör vara riggad och påklädd 5.40 sisådär)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/JB

• oscarlj

Medlem
    4 september, 2012 vid 13:08

Ja, det ser ju ganska trevligt ut imorgon bitti. Försöker nog vara ute vid halv 7 iaf…

För mig som fortfarande är lite nybörjare på vågor, kommer kärringviken att fungera på vinden, och kommer det bli ok vågor?

• jesper-b

Medlem
    4 september, 2012 vid 13:15

Ja det ser bra ut. Vindrapporten har ökat vad gäller tid, dvs vinden lägger sig lite senare än enligt tidigare rapporter (dock gradvis mindre vågor).

För nybörjare i vågor bör morgonen i morgon vara idealisk. Ganska små vågor och ren sidvind gör det enkelt att ta sig ut. Det som kan vara lite trixigare är att ju mindre vågor, desto närmare land måste man rida dom, och det kan vara lite läskigt även för de som inte kallar sig nybörjare. Men, man måste inte gå in i dem på det sättet.

Är man ordentlig nybörjare är det således rätt enkelt att segla ut och man kan segla omkring utanför bryten precis som på viken fjärd som helst, och man kan prova på att svänga och hoppa lite en bit in, dock utanför där vågorna bryter på riktigt och det börjar bli hårigt. Kan helt enkelt bli en perfekt morgon att göra sin Toröstenstrand debut på!

/JB

• oscarlj

Medlem
    4 september, 2012 vid 13:22

Härligt!

Om prognosen håller i sig antar jag att man bör satsa på att ta med sig sina minsta segel? Plockar väl med hela segellinjen, (4.2,4.7,5.3). Måste väl funka.

Kommer folk vara ute redan vid 6?

• jesper-b

Medlem
    4 september, 2012 vid 14:34

Tror inte det kommer blåsa 4.2, snarare 4.7 eller 5.3. Ja det kommer vara folk ute kl 6!

/JB

• marangen

Medlem
    4 september, 2012 vid 20:46

Bilen packad, väckarklockan 04.30, måste somna nu..Ses!!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö onsdag morgon!!??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.