• Torrdräkt?

Publicerad av bergelin på 16 september, 2005 vid 08:41

Tjena!

Var ute och körde i onsdags och det kändes redan lite småkallt i vattnet.. Då fick jag en uppenbarelse.. Jag kanske skall köpa en torrdräkt (med dragkedja i bak på skulderbladen). Jag såg att Oscar här i Linköping hade en NP-dräkt som såg fantastiskt skön ut..

Vad har ni för rekommendationer och vad kostar en helt ok? Kanske så att någon har en i bra skick till salu? Hur är manöverbarheten, blir det ”stelt”?

Tacksam för svar!

// il Papa wink.gif

bergelin svarade 20 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jester

Medlem
    16 september, 2005 vid 08:56

Jag har precis köpt en NP 4000 med torrkedja. Känns smidigare än min NP3000 sommardräkt. Eftersom den är såpass mjuk är det viktigt att man är varsam med vassa naglar osv.

• bergelin

Medlem
    16 september, 2005 vid 12:27

Tack för svaret.. det ser så förbannat skönt ut! Plus att det förlänger surfsäsongen.. smirk.gif

• jester

Medlem
    16 september, 2005 vid 12:31

Japp. Är ju inte allt för mysigt när det läcker in vatten i ryggen. Kompletterar man dessutom med nåt underställ så lär man ju inte frysa om man seglar på denna sidan noll-punkten. Om kroppen, iaf. Viktigt att tänka på att man fryser mindre om händer och ansikte om man är varm om kroppen.

• bergelin

Medlem
    16 september, 2005 vid 12:37

Klockrent.. Jo jag har tänkt att komplettera med något slags underställ med huva. Har också skor men bara till knölen, bör nog köpa skor med kardborre som man kan dra upp lite längre?

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications