Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torrdräkt + diskhandskar ??
- 
		Torrdräkt + diskhandskar ??Publicerad av melker på 10 november, 2002 vid 12:39Har hört att en del kör med Latexdiskhandskar med fingervantar i. Jag har nu fixa till en sån här lösning och funderar på om det är möjligt att ta på handsken så att den hamnar under mudden på torrdräkten. Kommer detta att hålla tätt nån som har provat ?? Jag har en Ocean Roceo torrdräkt. /Melker melker svarade 22 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 13 Svar
- 
			13 Svar
- 
Det är den lösningen jag sta testa också… Börjar bli lite väl kallt med våthandksar med hål i handflatan. 
- 
Det har jag testat, funkar sådär, ger minst lika mycket kramp som ett par neoprenhandskar. Nu kör jag bara med diskhandskar utan nåt under. Funderar på att köpa ett par vantar med öppen handflata och ha ovanpå diskhandskarna. 
- 
Håller det tätt med diskhandskarna under torrdräktsmudden ? Vill ju slippa få vatten i handskarna eller mellan torrdräkten och handskarna. /Melker 
- 
Hallo 
 Diskhandskar och handskar med öppen handflata över dem funkar kanon. Jag använde det i förrgår. Över två timmars surf utan kramp och inte allt för kalla händer.
 /Henrik
- 
Vad använder ni för diskhandskar??? Kan tänka mig att det blir väldans halt   
- 
tjena melker 
 funkar din skaltorris bra? själv har precis bytt muddar på min… nu jävlar! ja ghar dock samma fundering som du ang muddar och handskar (OCH HUVA!)… vad har du på dig som underställ? har du helfötter?/Johan, halmstad 
- 
har ett par 5 mm Gul skor. hade helst varit torr om tåna också såklart. Kör med ett underställ (Craft) Med Fleccetröja och ett par bomullsbrallor över. Har ingen huva men det blir nog att köpa en 5 mm eller nåt i morgon. /melker 
- 
Jo, nog är det så 
 Själv är jag lite skrajj att jag ska få punka när man väl ligger i vattnet, har hört att det ska va rätt kört dåfuntar på att ha en shorty som underställ, som säkerhet bara? Väntar själv på att få heldojjor som ska limmas fast illa kvickt! förresten, lyckas du få selen att sitta bekvämt när du kör med skaldräkt? /Johan 
- 
 Svar till: 
 Håller det tätt med diskhandskarna under torrdräktsmudden ? Vill ju slippa få vatten i handskarna eller mellan torrdräkten och handskarna. [/ QUOTE ] Är du osäker – tejpa. 
- 
Får ta till den underbara uppfinningen Gaffa tejp. Kanske skulle man gaffatejpa hela kroppen under vinterhalvåret. /Melker 
- 
håller på å kapar min halsmudd, hur hårt sitter era? själv blir jag blågrön i ansiktet, känns lite väl tätt /Johan 
- 
Jag har samma problem behöver kapa min också. Armarna är perfekta. bennen lite hårt men halsen sitter extremt hårt. Skall det kännas som man stryps eller räcker det med att den sitter lite lagom hårt ? /melker 
Logga in för att svara.