Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trasig våtdräkt

• Trasig våtdräkt

Publicerad av anonym-anvandare på 6 oktober, 2004 vid 07:20

Min våtdräkt har spruckit i sömmen i skrevet så det blir lite kyligt om delarna… wink.gif
    Än så länge ganska lite men det kan ju öka. Hur skall man laga detta? Kan man fixa det själv? Hur i så fall? Finns det folk som är bättre på det? Vem i så fall?

jester svarade 21 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • mangs

Medlem
    6 oktober, 2004 vid 07:47

Är det en stor spricka eller? Jag hade några små revor, typ några cm långa, som jag lagade med neoprenlim. Kan man köpa i en vanlig båtaffär för under hundralappen. Har blivit riktigt stabilt faktiskt, och gick på typ 20 min att laga. Så det kan man ju alltid rekommendera..

Magnus

• anonym-anvandare

Medlem
    6 oktober, 2004 vid 08:21

Har haft samma problem. löste det genom att sy på insidan…om du har ett textilmaterial där…för hållbarhetens skull…plus lim för täthetens skull. Detta var en dräkt av modell äldre så jag vet ju inte hur detta funkar på nyare dräkter.

• jester

Medlem
    6 oktober, 2004 vid 19:15

Jag använder mig av SikaFlex. Finns på bla Clas Ohlson för 69:- Både fyller o limmar. Se bara till att köpa den svarta…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications