• Publicerad av magwe på 20 augusti, 2004 vid 14:26

När alla andra är ute och slice:ar vatten så sitter jag begravd under en hord böcker.. jävligt rättvist… nåja, det verkar komma lite vind efter tentan också, så man kan lika gärna ha prylarna i ordning.

Jag slitit av en lina så jag blev tvungen att korta ett linpar några dm. Det har jag kompenserat genom att fästa dom längre styrlinorna längre ner på leader lines:en. Då undrar man ju hur långa fram och baklinorna skall vara för bästa prestandard..

Om jag fäster alla linorna i en fast punkt och spänner upp dom genom att dra i chicken loop och bom, var på chickenloopen skall bommen då hamna? vilket spelrum skall jag ha med fullt in/utskotad trimtamp? när vill jag flytta fästpunkterna på draken?

draken är en EH fs12:a…

magwe svarade 21 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • honk

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 14:32

Alla fyra linorna skall vara lika långa.. sedan tweakar man detta från bommen… själv har jag baklinorna på yttre knuten och vid mittlinorna fanns det bara ett ställe att fästa för att få jämna mittlinor..

Så i ditt fall skulle jag sätta dom kortare i mitten, göra nya knutar längre ner på ytter och fästa dom längre där.

• magwe

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 14:38

erhh.. jo.. det är ju exakt så jag har gjort wink.gif men sen så spelar ju den exakta linlängden inte så stor roll eftersom man ju kan justera det med var på leader lines:en man fäster linorna.. frågan är väl egentligen exakt var knutarna skall vara.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications