• Publicerad av paz på 1 juni, 2004 vid 10:55

Verkar som trimbox är en död standard, hittar inga nya fenor iaf. Nån som har några liggandes?, ”slalom” (freeride?)fenor, skall sitta på en bic techno E large.
    Eller nån som vet var man kan köpa nya?

/paz

canoya svarade 20 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • ollefax

Medlem
    1 juni, 2004 vid 17:13

du kan köpa multiconic (?) fenor med adapter. Alltså en fena utan huvud, där du köper ett huvud som passar. http://www.vindsurfing.se har sådana

• roy

Medlem
    1 juni, 2004 vid 17:27

men om du köper en sån och monterar ihop den rätt så måste du nog borra ur 2-3 mm där skruven ska sitta. jag köpte en sån till min e-large och borrade inte på den första då blev det så att skruven var för lång och efter en säsong så var fenan trasig…

• Knatte

Gäst
    1 juni, 2004 vid 17:59

Känner inte igen detta fenomenet confused.gif
    Har aldrig varit några problem för min del, på mina MC-box fenor. Det har funkat bra.
    Men antagligen, blir fenan några %-stabilare, ifall den är solid från början.
    Därför brukar inte MC-box finnas på längre fenor typ 45 cm och uppått.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juni, 2004 vid 23:48

Oxå upptäckt detta fenomen, mkt. avårt att få tag på trimboxfenor, speciellt om man vill ha ’racestuk’ på dom..

Har dock några freeridevarianter till salu, lämna e-mail/tel. så hör jag av mig.

Mvh
    /Robert

• markram

Medlem
    5 juni, 2004 vid 13:36

Åk in till Megmax de har en trave trimbox och powerboxfenor i en kartong pris 150-500kr

• paz

Medlem
    15 juni, 2004 vid 15:50

Var det nån här som hadde några trimboxfenor till salu?
    Hör gärna av er till: johan@smultron.no-ip.com

• bicless

Medlem
    19 september, 2004 vid 19:22

Behöver åxå trimboxfenor.. maila mattias.gunnarsson@bredband.net .. om du har

• argulander

Medlem
    20 september, 2004 vid 14:16

Finns det inte adaptrar att få tag på till Trimbox? Man kan ju i så fall köpa universalfenor + adapter. OBS att det finns (minst) 2 system för universalfenor, ett äldre (90-tal) ”2 stegat” och ett nyare ”3 stegat”, dessa system är tyvärr ej kompatibla. Det verkar tyvärr svårt att få tag i den äldre typen av adapter (jag har försökt). MVH Klas

• canoya

Medlem
    21 september, 2004 vid 08:31

I katalogen från SP som kom i våras har de med adaptrar till power- tuttle- och trimbox. 150 kr tror jag de kostar.
    /Håkan

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.