Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tromb i Ljungby!

• Tromb i Ljungby!

Publicerad av patrikol på 5 juli, 2004 vid 10:47

Någon som såg var den tog vägen är så jävla kite sugen blir förmodligen en mindre kite eller vad tror ni? wink.gif Äntligen skulle man kunna få göra Rambo hopp med kiten! wink.gif smile.gif Obs! Trombkiteing är inte att rekomendera för nybörjare! wink.gif

Stora skador efter tromb i Ljungby
    4 juli 2004
    Av: TT

Träd rycktes upp med rötterna, takpannor virvlade i luften och trädgårdsmöbler flög all världens väg när en tromb på söndagseftermiddagen drog fram över Ljungby.

LJUNGBY. Ingen människa skadades under ovädret men de materiella skadorna blev omfattande. Bland annat blåste övre delen av en gavel på ett hus på Norra Torggatan ner.

Träd ramlade över bilar och takluckor slogs upp. Räddningstjänsten fick spärra av flera gator under eftermiddagen för att röja upp efter tromben.

Väderfenomenet fick många Ljungbybor att ge sig ut på gatorna för att titta på förödelsen, berättar tidningen Smålänningen.

ubbis svarade 21 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • gogga

Medlem
    5 juli, 2004 vid 11:37

Satan! Där skulle jag ha haft min 16 kvadratare! grin.gif

• ubbis

Medlem
    6 juli, 2004 vid 09:54

Svar till:

Satan! Där skulle jag ha haft min 16 kvadratare! grin.gif

[/ QUOTE ]

hade kunna plockat upp dig på vägen hem från estland då

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications