Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › TT Största speedeventet? 6-7 Okt
- 
Som glad polisstudent och ”utbildad i korthet” på Polisens LaserPro så ligger det mycket på den som håller i utrustningen och när han ”släpper” skjutknappen…..det är den hastigheten som blir displayad iaf!! Men jag antar att det finns en finess som loggar max-speed som vi inte fått lärt oss. Sen är det väl så att ”speed-tagarna” är 100% opartiska. Men när vi ”skjuter” på bilister så är det den enskilde polismannen som väljer läget. O trot eller ej så är det oftast när hastigheten sänks!! Tvärtemot vad Speedseglare vill. !!! Väl mött 2008 och lycka till alla TT-riders!!!! 
- 
@Mården 419284 wrote: jag min gps o bror har vart på ”höghöjdsläger” i helgen o nu fattas det bara en bra prognos för nästa helg den andra bilden är från klassisk surfmark torbele garda o den tredje utsikten från mitt styre 2000 höjdmeter senare o på flyget hem såg det ut att finnas en grym speed sträcka längst ner i danmark på så där 10 km lång sandrevel som nätt o jämt såg ut att sticka upp ur havet Ni fuskade väl inte och tog linbanan upp till Mt Baldo !? 😉 Härlig bild med snö på topparna. //Björn 
- 
@Bjornen 419327 wrote: Ni fuskade väl inte och tog linbanan upp till Mt Baldo !? 😉 Härlig bild med snö på topparna. //Björn Självklart att dom gjorde, sedan satt dom i restaurangen längst upp (som förövrigt drivs och ägs av en bekant, Marco) och drack öl, åt Marcos mammas hemgjorda norditalienska deserter. Sedan ut i snön och fota lite pretantiöst och låtsas vara duktiga……:wink: Förutom det som var helt offtopic så börjar prognosen för TT helgen skruva till sig lite bättre. Men det är osäkert, ingen vind innan lördag och ingen vind efter söndag. Ska det verkligen lyckas pricka in exakt? 
- 
Förutom det som var helt offtopic så börjar prognosen för TT helgen skruva till sig lite bättre. Men det är osäkert, ingen vind innan lördag och ingen vind efter söndag. Ska det verkligen lyckas pricka in exakt? Vi har ju beställt vind… 😀 
- 
surfan;419273 wrote:http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=47942Och det ser ju inte hel döt ut iaf!!! Jo, nu gör det faktiskt det… 
- 
Det är höst. Vad som helst kan hända med vädret… Vi får hoppas det blir vind… Skall bli kul o träffa alla speedgubbsen igen! 
- 
Efter att ha sett prognosen dala och dessutom sett det lokala vädret de senaste dagarna så är det inte troligt att vi får några godkända race i helgen. Därför har vi från tävlingsledningen bestämt att flytta sista F2 Speed Challenge-tävlingen i Torkelstorp en helg framåt till den 13-14 oktober. De som redan hunnit betala in anmälningsavgifter kan givetvis räkna sig som anmälda och klara för nästa helg. De som inte hann eller ville betala in inför denna helgen har nu fram till onsdag på sig att sätta in pengarna på GWC’s postgiro. Skulle vinden fortsätta med sin frånvaro även över nästa helg så kommer vi senast på torsdag om en vecka gå ut med ytterligare ett nytt tävlingsdatum. Väl mött den 13 oktober i Torkelstorp! Inregistrering startar kl 9.00. Mvh, 
 Gustav Enocksson
Logga in för att svara.