Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tusen tack teabag, Guld!

• Tusen tack teabag, Guld!

Publicerad av anonym-anvandare på 21 mars, 2002 vid 12:51

Hej.
    Precis hemkommen från CeBit och helt skruvad efter att ha sett mässans absoluta höjdare: Den helt nya tyska 3D displayen en 19″ med helt GLASKLAR bild och utan kraffs framför ögonen till vänster i Halle 13 Eingang Nord-West (av 27 st. möjliga hallar ; Några kända asiater körde också samma race men med klart mer suddigare bilder) så upptäcker jag ett paket med beteckningen: Prov Krokodil. ___ Teabag det här e bara fööör mycke. _____ För nåt år sedan släpade jag hem en MTX och la på vardagsrumsgolvet och satt och dregglade men det är ju en helt annan dimension. _____ Återkommer med ett mer officiellt brev CEO till CEO direkt till företaget efter att en adekvat utvärdering blivit utförd. ______ Ska hämta ryggsäckslampan i Högdalen i morgon och du kanske börjar förstå varför det står stängt för säsongen på siten. Krocko + lampa i chop + Mars, det här ska inte folk man gör affärer se på en site, för då gör man helt enkelt inga affärer mer. ____ Som sagt återkommer brevledes och teabag mina ögon tåras för en sån här sponsring går rakt in i hjärtat.
    Mvh / Bosse

anonym-anvandare svarade 23 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • getwet

Medlem
    22 mars, 2002 vid 06:40

Skulle hemskt gärna bara snällt och vänligt ber er två, Bosse och Teabag, försöka hålla koll på krocko lite mer. Senast i morse såg jag honom ställa till en del bekymmer på flyget mot Afrika tillsammans med E-type. Eller är det en regelrätt rymning på G för att undvika Mysingens kalla vatten i nattmörker?

• anonym-anvandare

Medlem
    22 mars, 2002 vid 08:16

Ursäkta getwet69 de är rymning på gång. Han insåg det bisarra i att försöka vattenstarta tillsammans med en surf-tönt med en 15 kg tung absurd lampryggsäck långt ut på Nämndöfjärden eller Mysingen och drog …. typ tunnis. ____ Fast på den lite mer seriösa sidan fundera på följande: 1) Bäcksvart ute på en stor fjärd. 2) 10-15m/s 3) ca 1 meter chop lätt brytande 4) Du ensam mitt ute och med en ca 45 grader bred ljuskäggla framåt med ca 50 meter räckvidd. 5) 20-25 knop, studsande ….. mao äventyret börjar ”20 minuter från Slussen.” Ha det / Bosse (Wing79)

• getwet

Medlem
    22 mars, 2002 vid 18:18

Vill ju inte vara så där….jätte…påträngande…men jag har packat min ryggsäck också, innehållande krockos lillebror och skaffning till denne, div flytande förtäring, icke burkmodell. Den innehåller även nödraketer ”innerskärgård”, kompressor horn ”horny” med diverse bröl för dimma och nattmörker, kompass…..samt en cd med rubrik Deep Purple modell Made in Japan…Snälla hyggliga schyrrans bussiga genomtrevliga Bosse och teabag, KAN INTE JAG FÅ HÄNGA PÅ NATTSURFEN……..snällarå, så där lite bakom er bara!!!!!!?

• anonym-anvandare

Medlem
    22 mars, 2002 vid 19:13

Självklart getwet69. Måste tex först bara köra en kombinerad pennicillin- + annabol- + Jack Daniels kur så dom sista virusarna från CeBit dör först. Så det tar ett litet tag innan man drar ut i +5 i kuling. ____ Det här att surfa nattetid med lampa har en poäng: Man behöver inte heta typ Terriitjööö och sätta tripplar. Tom en så usel surare som jag kan göra en sån här grej som är en verklig frontier grej och det verkar tom som en schysst sponsor kommer in (om man överlever vill säga) ______ Det är alldeles för mycket cirkus-hype kring den här sporten och det blir tyvärr mer och mer. Kanske inte så mycket i Sverige men på andra ställen ____ Har du möjlighet så skaffa magasinåre vinter 2002 (http://www.magasinare.com) slå upp sidan 104 och läs nåt av det bästa som någonsin skrivits om skidor och snowboards som företeelser av Gunnar Andersson. Som windsurfare är den extremt läsvärd för den visar glasklart hur olika typer av hyper påverkar sporter. ______ Ska göra några korta test först i Björkvik och se hur det fungerar. _____ Det är liksom inte läge att dra axeln ur led (i så fall andra gången på en bräda) mitt ute på en fjärd mitt i natten utklädd till krokodil om säger så. ____ Misstänker att familjen inte skulle gilla det. ___ När jag tänkter efter kanske man skulle låta yngsta dottern testa först: Typ kvinnor kan, det är ju populärt nu för tiden he he he. Återkommer getwet69 när det är dags. / Bosse (hon sätter duckjibes det gör inte jag så man kan ju ge igen liksom)

• getwet

Medlem
    22 mars, 2002 vid 21:22

Fan vi är ju nästan bröder Bosse, känns det som! Har försökt med spektaklet freestyle eller vad det nu heter, eller akrobatik likt Idla flickorna men aldrig lyckats. Det närmaste jag kommit freestyle i mitt liv än så länge är verbala loopar, men dom sätter jag klockrent!!! En och annan Willy skipper har jag sett också, det var min gamla klasskompis från 74 (fan va bra man såg ut på klassfotot då)med namn Willner som körde båt, det kan man kalla en riktig Willy skipper!!!
    Har inte heller modet likt Territööö och hoppa från diverse isbrytare våghalsigt rakt ned i oceanen, tycker det räcker gott och väl med badbryggan där bak på DC:n, ca 30cm över havsvatten nivån, normalvattenstånd bör tilläggas!!!
    Men nattsurf och Deep Purple, kan varvas med en och annan Led Zeppelin ställer jag upp på alldeles gratis. Där har modet inga gränser, allt för att bevisa för den hypade eliten att krokko lever och frodas i äldre mäns sällskap!!
    P.S du kan få låna min grabb som testex, han har slagit sig förr……

• teabag

Medlem
    22 mars, 2002 vid 22:57

En må tacke för alle fantastiske utrop.
    Men sanning å säge har nu Kroko kännt för å rymme.
    Men jag tog han tillbake å sende honom med posta foer å känne på en ny sommer her i sverige. Noe gerne ville han å folge me E-type men i Bosse kamrats armer er han, om moelighet finnes, än bäddre.

Asså vi har väl alla kännt längtans armar mot värmen i den Gran Canirsca solen?

Asså vi har väl alla kännt längtan mot det värmande vattnet ?

Asså vi har väl alla kännt längtan mot en blåsig blåst ?

Asså är det egentligen så konstigt att man längtar bort nångång ?

Efter att Kroko blivit utsatt för omild behandling av Pappa som påhejad av sin dotter ” Pappa kan du inte drunkna en gång till ” tränar vattenstarter i polen -utan lycka, har den stackarn fått vandra vidare. Till en möjligen tryggare värld.Till en kanske mindre utsatt miljö..

Kroko har kort sagt längtat bort….

För övrigt har jag i dagarna haft ett kort snack med ellehuruvarenuromheterromnuigen Stadshuset för att få ett kontinuereligt omklädningsrum för SPEEDRACE på Riddarfjärden ?

Jo och hur kan man klara så många dagar på Cebit ???????
    Själv satt jag efter första kvällens dunkla rus och käftade med tanten på det risiga men centrala hotellet om vilket vin som var gulast.DE TORRA eller de söta ????

Asså alla hajar att söta viner är gula, ju sötare ju gulare.Men det har hon aldrig hajat? 60 bast mot sitt 70-e typ.

Hon har aldrig kissat i snö efter ett vasalopp.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 mars, 2002 vid 10:06

…. ”Flussig.” (eng. flow)
    J-a tyskar varför ska dom alltid ligga först räcker det inte med att dom har världens största IT-mässa? Fast den här gången hade jag svårare för CeBit den har blivit allt för tysk och allt för lite internationell. Det är också en osannolik blandning av Pro och Consumer, sanslös blandning helt enkelt. Fast man behöver bara se på bilden uppe till höger på sid 56 (Bart) … hur många decennier ska det ta innan vi är ikapp där. Snackade med stylisten men det var helt kört för min del i alla fall. (Förresten har nån sett flowaren Daniel Bruch (20)) rippa El Medano??)

Såg min idrottsfavvo alla kategorier (en förebild för oss alla)Shane McConkey igår på Eurosport + friåkare i Chamonix. Hopp från höga klippor, sanlösa bakåtvolter etc. Imponerande men fullkomligt värdelöst för dom hade i princip 0-flow i åkningen hela bunten. Det hade varit bättre och minska något på droppen och trycka upp flowen radikalt.

Teabag och Getwet69 en seriös varning (jo den är seriös). I Nacka går nu en influensa som gör att folk droppar ca 1 månad man går omkring hela tiden som med en halv influensa i kroppen (ingen feber) och den går inte ur på lång tid. Säkraste sättet att slippa den här skiten är att inte ”köra ned sig innan man får den.” Ta hand om sig själv helt enkelt. Ett välmenande tips för får man den här krymper vår-surf-säsongen radikalt, jag lovar. Har ett antal skidpolare som också sitter fast i den sen ett antal veckor tillbaka. Får man den .. ja … man kan ta sig till jobbet kanske men man ligger på ca 50% av kapaciteten fast man känner hela tiden att det långsamt, långsamt blir bättre. Folk som i stort sett aldrig varit sjuka droppar så den är grym. Men som sagt oftast ingen feber. Ser ut som Ipren-mannen f.n.

Vi får ju inte äventyra Krockos jungfrutur.

Förresten var lär man sig spela bas som Verdine White i Earth Wind & Fire. Det där att ligga och hålla på tillslaget så man får en grov och massiv undertakt i låtarna. Han är enorm.

Med vänliga hälsningar
    Bosse (inte speciellt ball just nu)

• getwet

Medlem
    23 mars, 2002 vid 11:19

Dra på f.., bakterius in my hometown….måste ringa SÖS för inlåning av skyddsutrustning modell t2148kuvös/gråvit.
    Statsministern tillika finansministern i familjen har redan lindat in sig i någon grön utrustning…ups, det är ju kanske, banne mig att den har klor, fjäll och tycker jag mig inte se en liten bissing tand där också. Påminner om, nä hemska tanke…..KROKKO!!! PANIK!!! Grabbar för helv…

Åter till bakterius surfsäsongförstörius, finns det vaccin? Har en hela JB, räcker det möjligen? Har prövat att också med vaccin modell värsta trumsolo förpassa div objudna gäster i mitt hem…..vet inte om det lyckats. Bakterius surfsäsongförstörius är en lömsk djävel har jag förstått.
    Kan den månne kunna drivas ut med nattsurf i snålblåst och maximal kyla i trakterna runt Björkvik?

Kan lugna ner er nu boys, det var inte krokko! Billig klonad kopia från Thailand……

• anonym-anvandare

Medlem
    23 mars, 2002 vid 13:27

Nja det finns en enkel kur så man slipper skiten.

Man köper den nya Garmin mobilen som dom visade på CeBit med inbyggt GPS. Bara tanken på den prylen gör att man blir så glad att immunförsvaret qvadrupplas.

Jag var så j-a dum och bara tog broschyrerna, jag skulle givetvis ha köpt på mässan direkt så hade man sluppit.

Fast det absolut dummaste man kan göra i det här läget är att surfa eller typ hjälpa en kompis flytta, för man är ju bara halvrisig i den här luriga flunsan som går nu. Det kan bli lika med TFS (The final Surf).
    /Bosse

• teabag

Medlem
    24 mars, 2002 vid 17:52

Låter inte bra dethär.Jag hade nån sorts influensa innan Cebit men efter den första kvällen var den nästan borta.
    Jag kom på att bara jag var ute i friska luften så försvann symptomen.Eftersom vi gick in vid Hall 13 och hade möten i Hall 2 blev det långa promenader.

Vad gäller basen så måste jag nog säga att övning ger färdighet.

1) Tejpa fingrarna
    2) Sätt in dig i groovet – är det svårt i den kalla nordiska natten så pröva getwts hela JB (fast hellst något bättre).
    3)Börja med att hamra på strängarna – knäppa varvat med att slå samt slåknäppa ger utmärkt resultat.
    4)Träna mer

Jag har efter fyra veckor med flowskivorna jag brände (4 st) börjat ledsna.Nu vill jag ha en gittarrhjälte igen.

Och då förstår ni att Robin Trower släppt en ny skiva !!!!

Min vik mot Mysingen är belagd med IIIIIIIIIIIIIIISSSSSSSSSSSSSSSS !!!
    Jag väntar ett tag till.
    Men kände på grejorna i garaget idag.

Längtan.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 mars, 2002 vid 19:30

Denna väntan. Va gör man ……. att skriva insändare var intressant men över till väsentligheterna

Har lyckat fixa till min MD + Sony DJ-lurar någorlunda vattentäta. Ska man öva flow måste man ju ha musik ute på vattnet och det här kommer att fungera perfekt. Musiken då ….? Har man bla. hört Jimi två gånger spela Little Wing live (ingen trodde han kunde det utanför studion), eller John McLaughlin och Santana på samma scen så finns bara en person kvar ….. musikvärldens absoluta doldis den verkligt osannolika Cindy Horstman på Jazz-Harpa.

Såg henne i Austin och bara dog tillsammans med alla andra, episkt. Hon är stor där, en kändisarnas dolda favvo. Lite åt Larry Calton hållet fast mycket mycket bättre och ibland med lite latinamerikanskt grove. Fick pröjsa 180:-i bara skatter för en Cindy CD men det var det värt. Ska bli kul att surfa till den musiken.

Ha det / Anonym (insändaren har skapat en del rassel så jag får nog ligga lite lågt ett tag)

• teabag

Medlem
    25 mars, 2002 vid 20:42

Förmodligen bättre än min senaste idé.

Likt isdans skall man ha musik.

Vi kör alltså så nära stranden vi kan och krämar vad vi har.

Grannarna gillade inte upptåget men jag för långt ut för att höra deras ilska.

Från mitt håll såg deras dans mest ut som om dom gillade min flowträning.

Eller hur ??

• anonym-anvandare

Medlem
    25 mars, 2002 vid 22:00

Kanonprojekt. Windsurfing är mer än en sport det är en livsstil som måste utvecklas för kommande generationer. Allt blir bättre med musik. Spana in snowboardåkarna, vem vill höra typ lift-skrammel.
    /Boogie Wonderland.

• getwet

Medlem
    25 mars, 2002 vid 22:48

Är det ok om jag tar med 5.1 anläggningen på ryggen??
    Kan köra Jimi i ”concert hall” för maximal flow känsla!!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 mars, 2002 vid 06:14

Perfekt
    /Verdine

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications