Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tvätt av våtdräkt

• Tvätt av våtdräkt

Publicerad av anonym-anvandare på 17 maj, 2004 vid 16:50

Hej!
    Är det någon som vet om man kan tvätta en våtdräkt i en vanlig tvättmaskin? Finns det risk för att den pajjar? Mina våtskor luktar apa…

tack för svar
    Jan

surfen svarade 21 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • aggrosurf

Medlem
    17 maj, 2004 vid 17:21

Ja du Jan Banan.. Jag brukar tvätta min dräkt i 60grader kulörtvätt. vet inte om det är så bra men har gjort det i många år.. dock har jag märkt att den har krymt lite mest runt magpartiet.

• cicky

Medlem
    17 maj, 2004 vid 17:26

För mig brukar det räcka med att bada grejerna i ett bad varmvatten och såpa en stund. Krymper inte och det luktar gott efteråt.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 maj, 2004 vid 17:30

Jag har tvättat mina i maskin mildtvätt och det har varit nödvändigt av hygiensynpunkt. Känslig hud, acne etc, kan ta mycket stryk när våtdräkten, även trots sköljningar i strandkant, blir inpyrd i svett och avlagringar.
    Mina skor luktar också apa, blir lite bättre efter tvätt i maskin.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 maj, 2004 vid 17:46

Gå in på Surfcompaniet i Göteborg och få en gratis test påse av ”Piss Off” våtdräkts tvätt.

• surfen

Medlem
    17 maj, 2004 vid 18:54

Tvätta i maskin 30¤ mildtvätt i med skiten men skippa centrifug.
    Bra tvättmedel är tvålflingor har varit lite svårt att få tag på här i Uppsala men ibland så dyker det upp, det är lite mildare mot gummit…..

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications