Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Tvätt av våtdräkt
- 
		Tvätt av våtdräktPublicerad av anonym-anvandare på 17 maj, 2004 vid 16:50Hej! 
 Är det någon som vet om man kan tvätta en våtdräkt i en vanlig tvättmaskin? Finns det risk för att den pajjar? Mina våtskor luktar apa…tack för svar 
 Jansurfen svarade 21 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
- 
			5 Svar
- 
Ja du Jan Banan.. Jag brukar tvätta min dräkt i 60grader kulörtvätt. vet inte om det är så bra men har gjort det i många år.. dock har jag märkt att den har krymt lite mest runt magpartiet. 
- 
För mig brukar det räcka med att bada grejerna i ett bad varmvatten och såpa en stund. Krymper inte och det luktar gott efteråt. 
- 
Jag har tvättat mina i maskin mildtvätt och det har varit nödvändigt av hygiensynpunkt. Känslig hud, acne etc, kan ta mycket stryk när våtdräkten, även trots sköljningar i strandkant, blir inpyrd i svett och avlagringar. 
 Mina skor luktar också apa, blir lite bättre efter tvätt i maskin.
- 
Gå in på Surfcompaniet i Göteborg och få en gratis test påse av ”Piss Off” våtdräkts tvätt. 
- 
Tvätta i maskin 30¤ mildtvätt i med skiten men skippa centrifug. 
 Bra tvättmedel är tvålflingor har varit lite svårt att få tag på här i Uppsala men ibland så dyker det upp, det är lite mildare mot gummit…..
Logga in för att svara.