Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › tweakat nyår
-
tweakat nyår
Publicerad av mbkpeter på 31 december, 2006 vid 13:42Gött nytt år folk
Håller på att gå igenom lite film, kolla in Brawzihnos tweak från Malhada för 3 veckor sedan. Det kan inte gå att trycka ut mer va?
Knatte svarade 18 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Inte heller dt gamla gardet skäms för sig. Scott McKercher kanske har blivit inspirerad av sin teamkompis Boujmaa:

-
Grym tweak Peter, ser fram emot filmen.
…dagens ungdom…tweakad ”tabletop into pushloop”…sådärja…då känns det som man är gammal igen…;)
Rider; Victor Fernandez E-42
Foto; JC
Plats; GC och full koll på 4,1:an.Nästa tabletop från Guincho, helt ok koll 😉
-
Jaha, då var det bekräftat att Bajzhino kör på Mistralbrädor i år…
-
Yes, han gick över nu i år till Mistralstallet men behåller Naishseglen.
Skall jag vara riktigt ärlig Adde, så kom han upp på stranden 3 gånger om dagen och sa ”damn, if that would have been a Naishboard, it would have been in thousand peices by now… this thing is awsome!… ;P)
Killen får eget kapitell i Plug and Play 2.
-
@mbkpeter 357305 wrote:
Yes, han gick över nu i år till Mistralstallet men behåller Naishseglen.
Skall jag vara riktigt ärlig Adde, så kom han upp på stranden 3 gånger om dagen och sa ”damn, if that would have been a Naishboard, it would have been in thousand peices by now… this thing is awsome!… ;P)
Killen får eget kapitell i Plug and Play 2.
Jo, jag är helt på det klara med att Naishs strikta production board only för teamseglare tyvärr gjort att de tappat flera seglare: Kauli körde Naishbrädor innan han bytte till ADHD, Anthony Ruenes och nu Brawzihno. Nu har ju dessa seglare rätt egen seglingsstil och Kauli skulle väl knappast vara 100% nöjd med någon produktionsbräda från någon tillverkare. Vilket såklart inte är unikt för honom, eller brawzihno. Dock så tvivlar jag på att en Mistral produktionsbräda skulle hålla mkt bättre än en Naish dito.
-
Mina Naishisar har hållit mycket bättre än allt jag haft tidigare… om det är tur eller kvalle låter jag vara osagt!
-
Mer en pik än verklighet.
Oavsett produktionsskillnader/likheter påstod han följande:
1. Mistral håller bättre i ”shoulder into boom into nose hard crash”
2. Prowaven är fän så mycket snabbare än beasten.Tyvärr/självklart är det nog så att pengar avgör i slutet (ang byte), vilket är synd då jag gillar Naishs profil och teamet känns ungt och kan leverera (om man slår ihop brädor/segel) Och om inte annat så för att mistral fortfarande har förbannat ful logo (speciellt jmf med Naish)
F2 uber alles.
-
Om Prowaven är fän så mycket snabbare än beasten så är inte beasten snabb för tysken jag snackade med i SA hade åsikten att Globalwaven (78’n hade han) var snabbare än hans Pro. Låter skummt!
-
@Basse 357363 wrote:
Om Prowaven är fän så mycket snabbare än beasten så är inte beasten snabb för tysken jag snackade med i SA hade åsikten att Globalwaven (78’n hade han) var snabbare än hans Pro. Låter skummt!
Alltså skummt att Pro är snabbare än Beast? Vad är skummt med det?
Logga in för att svara.