Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tyck till om Prankster!

• Tyck till om Prankster!

Publicerad av anonym-anvandare på 17 augusti, 2003 vid 22:12

Tänkte köpa mig en bräda och har fått nys på en beg Cabrinha Prankster carbon, 172cm. Är nybörjare, 195cm, 85kg och tänker väl köra mest lättvind den närmsta tiden.
    Läser man Surfers Paradise’s katalog verkar den ju kanon men jag har oxå hört av en mkt erfaren kitare att den är kass. Nån annan som kan ge ett råd? Vad är den värd (gott skick). Förslag på andra modeller?

(Sen är jag också ute efter en drake, typ 16m2, medium AR, -02 eller -03)

Anonym svarade 22 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • nic

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 08:06

Har kört på 152an i ett år och tyckte den var kanon. Enkel och rolig att åka på. Bra grepp fast inte heller för bra utan det är lätt att svänga runt brädan. Däremot låter 172 cm lite för långt. Är man i början av karriären så märker man dock kanske inte så stor skillnad.

Däremot tror jag inte längden gör att du har roligare i lätta vindar. För lite vind är kasst oavsett brädstorlek även om den flyter bättre å planar tidigare. (Fast det är kanske bara min filosofi.)

En annan sak som är värt att lägga märke till är att brädan är grymt slagtålig. Tror det är svårt att få till märken på den.

nic

• Anonym

Gäst
    18 augusti, 2003 vid 16:03

Jag är nöjd med min 172 prankster (carbon). Jag väger 86kg/185cm. Den är jättebra 4-8 m/s. Sedan blir den för stor.
    Jag gav 5500 pix för min på Surfers Paradise. Bra pris men mycket pengar… wink.gif
    /Fredrik

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications