Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Tyskimport

• Tyskimport

Publicerad av mats_o på 4 oktober, 2005 vid 17:30

Tänkte sälja min (klockrena) 80-talare frown.gif frown.gif frown.gif och skaffa en nyare, kanske en T5:a från Tyskland. smirk.gif smirk.gif smirk.gif Har hört att bilen måste ha gått en viss sträcka eller ha en viss ålder, annars blir det dyra tullavgifter och kanske moms. Nån som har koll??

mattap svarade 20 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • svenne

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 07:33

Skåp- och andra nyttofordon kan du hitta riktigt billigt, under halva priset är inte svårt att hitta. Leta bil som är äldre än 6 månader och har rullat mer än 600 mil. Se också till att skatten är betald i Tyskland, annars åker du på moms när du tar hem den.

Vägverket har en bra beskrivning och Autopowers är också läsvärd.

Numera får du köra tyskskyltad bil en kortare period hemma, så fråga säljaren om du kan låna hans skyltar tills du kommer hem, det löser en massa strul med tillfälliga plåtar och sånt tjat.

–S

• sbjorne

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 10:14

Annars kan man skaffa sig en försäkring i Tyskland som varar en vecka, då får man skylt till och kan köra i hela europa. (enbart trafikförsäkring iofs)
    Kommer dock inte ihåg vad den heter. men den var inte så dyr.

• mattap

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 11:38

kan nog vara ett riktigt bra alternativ för en nyare buss!

Jag kollade på detta innan jag köpte min, kolla på årsmodell kring 98-00 men då skilde det inte så mkt. De som var billiga hade gått sjukt långt så jag kom fram till att det inte var värt ”risken”, tiden, strulet och pengarna att satsa på det. De jag kollade på kostade kring 70.000. Kommer du upp i lite större summor, typ det dubbla så tror jag som sagt absolut att det lönar sig!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications