Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › UDS eller RECON och vad har slingshot?
- 
		UDS eller RECON och vad har slingshot?Publicerad av anonym-anvandare på 17 november, 2003 vid 21:48måste skaffa ny bom. UDS eller RECON? kör lite wakestyle och lite ikrokad fetairs. vad har slingshot för system i år? sorgligt nog inget användbart eller för då borde man ju hört om det…? gustav pepa svarade 21 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 21 Svar
- 
			21 Svar
- 
Om du vill ha Recon måste du skaffa hela kittet. 
- 
Om du kör wakestyle kanske du skulle ta en titt på en pullybar istället, tex. airush på surfcompaniet(tror jag) 
- 
Tycker nog att du skall prova och se vad som passar dig bäst. Är ju ganska individuellt. Vilken typ av åkare du är osv… Lite som SAAB eller Volvo, Själv tycker jag att UDS verkar nästan för bra för att vara sant. Men och andra sidan är där säkert någon som tycker att Recon är bäst. 
 Ps såg att du nämde wakestyle tror att UDS är det närmsta wakeboard som är möjligt att komma med en kite, du måste i så fall testa UDS innan du bestämmer dig. UPs tänkte inte på handlepass! så är man ute efter detta så funkar det inte med UDS än så länge.
- 
fint att du vet vad du pratar om. UDS går ju inte att göra handlepss med släste jag precis en annan tråd och därmed känns UDS inte så aktuellt även om systemet verkar bra annars. blir nog recon med bypassleash. pulleybar kanske en ide med fst har de nått bra säkerhetssytem till den på irushh? får kolla… gustav 
- 
vad menar du med hela kittet? går recon bara att använda på cabrinha-kites? 
- 
Det har du rätt i Wakebordåkning vet jag ingenting om, tänkte mer på sättet att vara fri och åka ungefär som efter en båt, Så är det handlepass som är ditt primära så skall du inte välja UDS. 
- 
glk: hittade inget på varken surfcompaniet eller airushs hemsida…? patrik: förlåt om jag lät arg…märkte det nu. det blir nog recon med bypass. behöver en ny kite ändå. 
 gustav
- 
Ja systemet är inbyggt i kiten också, kolla på Cabrinhas site där finns en bra film som visar systemet. 
- 
Svar till: 
 måste skaffa ny bom. UDS eller RECON? kör lite wakestyle och lite ikrokad fetairs. vad har slingshot för system i år? sorgligt nog inget användbart eller för då borde man ju hört om det…? gustav [/ QUOTE ] vad ska du som kvinna med en RECON? 
- 
nu är det inte dina mindervärdeskomplex det gäller, jag hoppar högre än dig, lev med det. vad tycker du själv om RECON? lätt att vattenstarta när du trillat? gustav 
- 
Recon med ”Bypass” är inte något system för att göra 
 Handle Passes, sorry./M 
- 
Ny bom, då skall du kolla in den här!!! 
 Troligtvis den fulaste jag har sett, men den är kanske är bra….jag vet inte!mer info: 
 http://www.flowbeekite.com
- 
Ha ha ha, vilken jävla bom! Pan eller någon, kan inte ni svara på den egentliga frågan, dvs, jämföra lite med vad SS har att komma med i jömförelse med Recon och UDS? /H 
- 
jo lite tyst på den frågan… Dom har gjort en grymm bom som t o m jag har börjat använda men tyvärr bara med utlösning på chicken loopen (Wippi style fast med tjockare pinne) och ”Ohhh shit handle” som dessutom sitter på ena styrlinan… fast den måste nog sitta där om man ska ha nån chans att få tag på den överhuvud taget i en nödsituvation ? bommen i övrigt är skit go finns i 40 cm och har en massa finesser som funkar bra, tex stoppbollar på snöret som gör att du kan ställa hur mycket depower du vill ha båda på ovan och undersidan (hjälper mycket vid okrokad körning). dom har oxå gjort en bra swirvel, sen har dom bara ”grafik” på ena sidan bommen för att du aldrig ska kunna få bommen ett halvt varv fel när du snurrar tillbaka den efter rotationer… Som sagt bommen e grymm, det som krävs för att du ska få en bra snurrande leash är en sånn krok från naish (går lätt att bygga själv) sen är det lungt… men det kommer ju inte färdigt vikket e myket synd! det går en del rykten att det ska komma nått bra även från SS men för tillfället e det bara rykten ; ( Jag kommer att bygga om en till snurrande fast center leash + Ohhh shit handle och publisera instruktioner på nätet så fort jag får lite tid över, har ju precis fått grejorna ; ) //Pan 
- 
vet faktiskt inte vad jag ska rekomendera länger ärligt talat… UDS, har inte provat men den verkar bra, fast dyr? sen vet jag inte om man använder det där me depower när man e lite mer erfaren? man e ju alltid tokriggad och när det blir värre spelar det ingen roll hur slaka styrlinorna e man flyger som en vante ändå…det jag är lite kritisk till är att man måste ”släppa/lösa ut” draken uppe vid depowern, når man verkligen dit i en nödsitvation? (IMHO men som sagt jag vill gärna testa) Naish Spinnleash med hängsele krok, det hadde jag nog gått på det är enkelt lite skit som är ivägen och jag vet att det funkar 100% en annan aspect är att så länge du har kroken funkar det på vikken bom som hellst med center leash… Recon, säkert jätte bra MEN funkar bara på cabrhina! mycket linor och grejor som kan krongla? slitage på drake och latta? KPS bommen, den är hellt superb (även om man får bygga om den lite för att få depowerstrap ; ) nakdelen är att man alltid sitter fast i Schackel! alltså inga HP eller okrokade hopp där, en annan nackdel är att du har lite mer prylar att hålla reda på när du ska launsha.. Personligen tror jag mest på en vanlig leash med 2 ringar och naish kroken eller schackel, det har jag använt i 3 år nu och det har aldrig svikit mig i en nödsivation… men kommer någon på nått bättre så gärna för mig, har själv lite tankar så där men det är svårt och hitta någon som kan bygga om dom rostfria detaljerna till mig… //Pan 
 Så länge ni kör med leash! välj själva vad som passar er…
Logga in för att svara.