Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Umeå
-
Umeå
Publicerad av renstrom på 23 juli, 2008 vid 10:36Nån som ska till lilskärsudden vid halv 4 tiden??? Eller som ska ut nånstans om vinden håller i sig..
gurra_g svarade 16 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Blev det något vid lillis? Var till Fäbodsand det sög..
Ska ut i morgon om det blåser lite, hoppas på mer sydväst än nordväst vindar då.
-
Jag kommer upp v32. Fixa lite vind tills dess! Är det förresten en Obbola-Renström eller är det en annan Renström?
-
Tänkte fara till fäbosand men hittade ingen att åka dit med , hittar inte själv aldrig varit där… Så det funka inte alls där??Ne har stuga brevid lilis nästan fast vindmätarn sa 8 m/s så var det vindstilla i viken brevid så det verkade vara aldeles för skumma vindar så jag sket i det.
Ne jag är inte från obola 😀 -
Jättenkelt att hitta till fäbosand! Kör till täfteå, åk förbi ica affären, ta höger efter den lilla ån och kör rakt ut tills du ser en ett mini sandtag/sandgrop på höger sida, det ligger ett gammalt staket uppe på sanddynan! du kan parkera just efert den på en liten avtagsväg! gå ned mot havet ser du en beachplan och en fin gräsyta att rigga på!
// fredrik
-
Vilka vindar fungerar det på där?
N NV V ??Känns lite drygt att åka till Nordmaling..
-
Märkte just att lills vindmätare inte går att ringa till nån som har numret till han som rår om den?
-
http://www.windfinder.com/report/umea
Vart sitter den mätaren och hur fungerar den, kan man lita på den??
-
Fungerar bäst på nv, väst blir lite byigt och nord en byig sideshore, men är man åksugen så är det nice som faen!
-
@Chrilleg66 484903 wrote:
http://www.windfinder.com/report/umea
Vart sitter den mätaren och hur fungerar den, kan man lita på den??
Mena du mätarn du länka till??
-
Det verkar som att det ska blåsa till helgen, dock inte syd. Nån som har något tips på bra ställe för väst- nordväst inom rimligt avstånd? Någon som kommer åka till Fäbodsand?
-
Kan man inte köra ute på holmön eller va ön heter… Går väll båt rätt ofta dit…
-
Holmön va precis vad jag funderade på. Är det någon som har kört där? Misstänker att det kan vara rätt stenigt… Finns ytterligare en ö utanför som heter fjäderägg eller något liknande och dit går det oxå båtar men jag vet ingen som har kört där
-
Nu verkar det som att det kommer blåsa imorn. Är det någon som ska ut från stan som jag kan åka med. Bilen är på service…
0737-184436
-
Har inte kört på holmön men har knallat omkring på den en gång och det såg ut o funka jätte bra o surfa där… Stenstränder men de e små o runda stenar så det är ju lungt… Jag va o kolla in västsidan av ön…
Logga in för att svara.