• Underställ

Publicerad av anonym-anvandare på 16 september, 2005 vid 08:10

Håller på att köpa utrustning inför vintersässongen och letar efter bra underställ. Har ni några tips på grejer som är varma och sköna att ha under en 5/3 våtdräkt… ?

basse svarade 20 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • styret

Medlem
    16 september, 2005 vid 08:19

np väst med huva, den tjocka varianten med lite luddig insida, inte 0,5 mm med titan på insdan OBS ha under dräkten!

np monoshorty, 0,5 med titan på insidan dras ovanpå västen och under dräkten som riktigt kalla dagarna och dina nötter är varma och fina hela dagen!

• c_c

Medlem
    16 september, 2005 vid 08:39

Väst med huva och/eller NP:s monoshorty som Styret nämner är aldrig fel.

För något år sedan fick jag även tips om att använda ett vanligt Craft-underställ och det funkar riktigt bra och värmer lite extra under tidiga vårdagar eller sena höstdagar (funkar säkert lika bra med ull-underställ?!).

• anonym-anvandare

Medlem
    16 september, 2005 vid 09:06

NP Monoshorty, är det den som finns på surfersparadise’s hemsida för 600 kr.. ? Förmodar att det är deras huva/väst på samma sida ni rekommenderar… Hur gör ni för att hålla fötterna varma, som det är nu strömmar det in en del vatten i mina våtskor, kanske tejpa anklarna som någon föreslog tidigare…

• ola_p

Medlem
    16 september, 2005 vid 09:14

Dräkten utanpå skorna brukar funka bra, å så dra åt banden på dräkten lite lagom, dvs. så men begränsar mängden vatten men inte stryper blodtillförseln.

Själv tänkte jag testa en sån här i vinter: http://surfbutiken.nu/products.php?cid=16&pid=48

• anonym-anvandare

Medlem
    16 september, 2005 vid 09:29

Ser bra ut, synd att det är slutsåld i de storlekar man kan tänkas behöva….

• c_c

Medlem
    16 september, 2005 vid 09:32

Svar till:

Hur gör ni för att hålla fötterna varma

[/ QUOTE ]
    Tycker att Atan:s våtskor är de överlägset varmaste jag provat (finns bl.a. på http://www.surfersparadise.nu/ )

• basse

Medlem
    16 september, 2005 vid 09:34

Jag brukar köra med vanligt superunderställ också. Funkar bra.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications