Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Undrar vem som var räddast?
-
Undrar vem som var räddast?
Publicerad av milkman på 13 november, 2008 vid 19:34Borde man inte förbjuda ”killer wales” där kitarna häckar, man kanske skrämer bort dom?
skotten svarade 16 år, 11 månader sedan 12 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
Milkman;515615 wrote:Borde man inte förbjuda ”killer wales” där kitarna häckar, man kanske skrämer bort dom?
2009-designen tycker jag ser väldigt lyckad ut. Kan knappt vänta till jag får se dem live…
nic
-
ooh cool, nice to see ozone switching it up a little on the design front! look forward to trying them out as well.
-
Var det ligth 09? (3 struts).
Seriöst företag som testar i alla förhållanden. Kanske de har tänkt på att göra 09-orna ornitologvänliga oxå? -
Börjar ser snygga ut nu, kul att de ändrar designen lite nu!
-
Ser på sidan 42 i KW #36 att Ozone gjort tidernas mest otippade samarbete och teamat upp med analfetischisterna på Private.com
-
Fattar inte vad du menar..
Private.com säljer ju på mer analfetisch vad jag förstår… Men det är ju förståss bara vad jag hört på stan. Vad är Private.com föresten?
Sen hjälper det kanske inte att jag inte har KW och vet ens lite vad du snackar om. -
Kollade på den där Späckhuggarbilden igen och hängde upp mig på nåt med hur kiten såg ut i luften. Så det blev en tur i PS. Jag säger inte att bilden är fejkad men nåt har de gjort för att trimma bilden/kiten. De kör ju så det bara yr pixlar runt kiten =)
-
Äh, det där har ju med jpeg-komprimering att göra. Om de skulle ha förskönat bilden borde de ha roterat kiten så den inte går neråt. En kite som går neråt ser aldrig speciellt smickrande ut. Exakt samma resonemang var ju uppe förra året när några båt-bogser-bilder var uppe och de kom fram till samma sak efter mycket stötande och blötande.
-
@byGuy 515706 wrote:
Var det ligth 09? (3 struts).
Seriöst företag som testar i alla förhållanden. Kanske de har tänkt på att göra 09-orna ornitologvänliga oxå?Kanske de kan få dem att låta som någon sällsynt fågelart istället för ett propellerplan från första världskriget?
-
Yann, testa skärpa upp bilden ordentligt så kommer du se vad jag menar. Pixlarna är för långt ifrån liten för att verka komprimeringsrelaterade och kör man mörk fill på hela himlen blir det en vit kant runt kiten vilket luktar lite friläggning. Nåja, det ska tydligen finnas fler bilder på mötet och dyker bara någon av dessa upp i någorlunda vettig upplösning lär väl alla mina tvivel undanröjas. Fan vad sugigt det är med höst!
-
@Yann 516640 wrote:
Om de skulle ha förskönat bilden borde de ha roterat kiten så den inte går neråt.
Jag är med Sourra här. Just faktumet att de roterat kiten neråt bevisar ju att det är ett falsarium. Om man nu skall fuska så gör man det trovärdigt genom att ta fokus till att kiten går ner exempelvis. Det hade ju varit självklart fusk om kiten såg bra ut på bilden också 🙂
-
Yann;515738 wrote:Pixpax för röd-orange!
Haxpax för Orang-vit-svart.
Nu finns det bara en färg kvar. Vem ska knipa den?
nic
-
@nic 516738 wrote:
Haxpax för Orang-vit-svart.
Nu finns det bara en färg kvar. Vem ska knipa den?
nic
Va fan…jag ville ju ha den! Nu måste jag ju köra mina 07 kite ett år till…fan ta er.
Vad har ni gjort idag då?
Detta har jag sysslat med medan ni roffat åt er alla snygga färger. -
Vilken tur att man är hemma så man kan paxa den gröna 🙂
Ser ut o ha det rätt jobbigt Mårten…
Logga in för att svara.