Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Union vs Synergy
- 
		Union vs SynergyPublicerad av highflyer på 28 juni, 2009 vid 20:24Det är dags för nya bindningar och skulle gärna vilja höra lite erfarenheter från de olika modellerna. 
 Fördelar nackdelar med båda?sourra svarade 16 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
- 
			11 Svar
- 
Tjena. Jag har inte kört Union (mer än att ha testat att ha på mig dom) men har kört Synergy. Union är mindre styva och beskrivs ibland som ”instegs”-modell för den som inte vågar gå på för styva bindningar direkt. De kan eventuellt vara lite lättare att komma in också och man slipper snörning. Detta blir dock en kompromiss med hur tajt man sen sitter fast. Men jag kan varmt rekommendera Synergy. Dom e sjukt sköna för foten (annars kan ibland bindningar skava på foten med elaka skavsår som följd). De är lagom styva, dvs man får ordentligt med stöd för foten, hälen och ankeln men det finns fortfarande lite utrymme att kunna tweaka om man vill det (och det vill man ju..! :-)). Att komma in i dom är inte svårt, men det tar några sekunder att dra åt snörena. Sen är det bara att tuta och köra och det är väääl värt det. Jag kommer aldrig gå tillbaka till straps igen. Lycka till med ditt val! 
- 
har kört bindningar länge så styvheten är inget problem. vilken är lättast av dem? 
- 
Tror (inte helt säker..) att synergy är lättare, den är iaf riktigt lätt. lättare en Escalades -08 som jag haft innan. 
- 
Neven;556105 wrote:Jag kommer aldrig gå tillbaka till straps igen.I heart you. 
- 
Neven;556105 wrote:Jag kommer aldrig gå tillbaka till straps igen.Om inte nu jag tar tillbaka mina boots av ren illvilja. Då är det strap season igen. Muahahaaa!!!  
- 
Pepä;556268 wrote:I heart you.Naaaw. 🙂 När ska vi kite:a igen egentligen? Kan det inte komma lite vind snart! sourra;556273 wrote:Om inte nu jag tar tillbaka mina boots av ren illvilja. Då är det strap season igen. Muahahaaa!!!Du kan ju försöka springa ifatt mig och ta dom. Tihi… 
- 
Neven;556487 wrote:Du kan ju försöka springa ifatt mig och ta dom. Tihi…Haha, Aloha! Klockrent 
- 
Neven;556487 wrote:Du kan ju försöka springa ifatt mig och ta dom. Tihi…Jag vet var din brevlåda bor 
Logga in för att svara.