Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Uppdaterade priser *DELETED*
-
Uppdaterade priser *DELETED*
Publicerad av patrikol på 12 februari, 2005 vid 23:23Inlägg raderat av patrikol
anonym-anvandare svarade 20 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
Lustigt medan vi tjatar på om vilken kite som är bäst (ink. jag själv), så jobbar ornitologerna på, för att förbjuda kite, men det löser ju problemet, då behöver ingen köpa en kite!
-
Tja blanda inte in mig i den debatten har aldrig påståt att någon kite är bäst men att EH är världens enda fungerande kite köper jag inte i heller. Sorry Rambo
-
Tja, tror ingen kan kasta första stenen! Men visst finns det olika nivåer på denna ”synd”. Poängen var dock att vi alla kanske skall ta oss en funderare på vad som skall göras angående att länstyrlesrna skall se över naturresarvats begreppet och utvigda vissa förbud/Mvh Bengt N
-
Svar till:
Tja blanda inte in mig i den debatten har aldrig påståt att någon kite är bäst men att EH är världens enda fungerande kite köper jag inte i heller. Sorry Rambo
[/ QUOTE ]
Cabrinhan o Slingshotten är ju fan två alldeles utmärkta bevis på att det finsn fler kites som fungerar
-
Ja och Naish och North och några till. Smaken är som baken.
Det var bättre när du inte bara kastad skit hela tiden och la in bilder och var lite små spydig nu är det bara kasta skit på Naish som gäller börjar bli lite uttjatat! Vi vet att du tycker att allt som har med Naish är skit du behöver inte lägga in det i varje inlägg! Blir liksom inte trovärdigt tillslut. -
men fan ärligt Torchen är fan lika kass som Peter Stiweewee är på o läsa svenska. LOL

haha, så jäävla balll
-
Jag har ju inte hunnit prova min ännu men alla andra som jag hört som gjort det tycker att den är mycket bra! Stellan har precis varit i Hurghada en vecka och använt två stycken Torch så det skall bli intressant att höra vad han tycker om den. All respekt för din kunskap när det gäller kites och brädor för den delen men du är den enda som jag hittills hört som inte gillar Torchen. Du gilla ju att hoppahögt och långt så in i hel… och det är ju inte Torchen gjord för däremot Raven så den passar nog din åkstil bättre.
-
Ja den är kul! EH är redan nerspolat förståss!
Förresten har du något fräckt EH klistermärke? Jag har ett passande ställe att sätta det klistermärket på! 
-
Jag jämför den med CO2 och Waven, känslan och styrningen e knaaas i torchen, man måste slita 2meter i bomen för nått ska hända
den funakr bra om man inte rör den o låter den vara perfekt riggad(men när blåser det perfekt?) ska testa den igen i fler förhållanden. Bästa Naish kiten hitintills är fortfarande X2an enligt min åsikt. -
Ja det vet jag att du sagt tidigare skulle vara kul att prova en X2 vet att en del har haft problem med 5 linan vilket jag själv har haft lite svårt att få rätt på längden på just 5 linan. Torchen är ju gjord för att vara den perfekta kiten att göra avancerade trick med så därför skall den ju vara lugn och stabil. Men bra med lite konstruktiv kritik. Lite mera trovärdigt än allt är Bajs!

Jag tycker att det nästan aldrig blåser perfekt.
-
Hittade detta inlägget på kiteforum och det bekräftar ju det du säger men också att det är en fråga om tycke och smak mer än bra eller dåligt.
Earlier I wrote about the Torch 12;
The Torch is in my view the most extreme freestyle kite ever tried. SS Fuel (which I´ve used for a couple of seasons) and the vegas are in my eyes more of a freeride kite – they have better allround performance.
The Torch has a ”slip” in the steering. This means that you need to pull the bar around 5 cm´s before it actually starts to steer. The reason is – my own theory – that you are able to hold on to the bar with one hand without actually steering the kite. – It just sits out there without any movement. This is nice when doing HP tricks. However when you force the bar over the 5 cm it turns fast and nice. The kite is really great for unhooked manouvers.
Shift = love. This system is just something for everybody whatever the manufactors then choose to call it.
The Torch has a very big windrange and a quite agressive profile (”AOA”). It just points upwind although its low/mid AR. It sits very nice in the window, and when you need power you just pull the bar. If you need to ”kill” the power, you just push the bar away and you get an instant relief. This feature is very nice when riding waves and allow you to feel very confident when riding fast.
However – the Torch is not my type of kite. I rather go for the freeride type of kite! – but a kite with a shift looking system…
CBIEL
-
man kan nog säga att Torchen inte är min TYPE of kite heller.
-
Svar till:
Lustigt medan vi tjatar på om vilken kite som är bäst (ink. jag själv), så jobbar ornitologerna på, för att förbjuda kite, men det löser ju problemet, då behöver ingen köpa en kite!
[/ QUOTE ]
Det är inte bara ornitologerna som jobbar på det…
Jag håller på för fullt, men en annan har ett vanligt jobb att sköta också till skillnad från många av fågel fjantarna!Så jag tycker inte vi ska vara på det sättet….
-
jag tycker nilsson har rätt. dom flesta av alla trådar de sista har bara handlat om skit, alltså har folk för lite att göra å då är det mkt bättre att lägga energi på argument mot fågelskådarna. Jag är lika värdelös jag så jag kan inte klaga på nån annan än mig själv men tycker vi alla borde lägga några min på bra argument å att surfa efter info hur det fungerat i andra länder.
Gogga, Du tillhör dom få som verkligen gör något så du ska absolut inte ta åt dig av sån här kritik!! Det du gör är skitbra, bara vi andra som ska få tummen ur å göra lite nytta!
Logga in för att svara.