• Publicerad av dirk_diggler på 5 september, 2004 vid 15:55

hur gör alla? drar ni in depowern innan ni krokar ur eller kör ni med så lite depower att det knappt blir någon skillnad eller krokar ni bara ur och kör överskotade? vad har ni för tryck i draken urkrokade på en skala från 1-5 där 1 är slacka linor och 5 är rejält överskotad?

anonym-anvandare svarade 20 år, 8 månader sedan 12 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • hatman

Medlem
    5 september, 2004 vid 16:26

Svar till:

kör ni med så lite depower att det knappt blir någon skillnad

[/ QUOTE ]

Jusst! Kort chickelooprep (10-15 cm) så blir det inte så stor skillnad. Har man för lång så flyger draken som skit (backar o elände) när man hookar ur.
    N

• bert

Medlem
    5 september, 2004 vid 17:03

man kan göra en knut på linan ovanför chicken loopen söverskotar den inte

• stebe

Medlem
    5 september, 2004 vid 17:08

Ella skaffa en san har grej a la slangbella..

• dirk_diggler

Medlem
    5 september, 2004 vid 17:32

äää skit samma de där bryr jag mig inte om kom jag på. jag gör ju på mitt sätt, den stora frågan är trycket i draken! är det bara fullt tryck utan att den blir överskotad som gäller eller kör någon med överskotad drake?

• anonym-anvandare

Medlem
    5 september, 2004 vid 18:17

depowern funkar tvärt om när man kör unhooked. alltså full power när du är hooked är minsta power när du är unhooked. Men det är mycket bättre att göra en knut för att har du tex full de-power (max power hooked) när du är unhooked så kan du inte svänga drak fean

• annas

Medlem
    5 september, 2004 vid 19:17

drar in depowern så att man har kiten lagom skotad (precis innan den blir överskotad) när man krokar ur

• rambo_johnson

Medlem
    5 september, 2004 vid 19:24

Svar till:

hur gör alla? drar ni in depowern innan ni krokar ur eller kör ni med så lite depower att det knappt blir någon skillnad eller krokar ni bara ur och kör överskotade? vad har ni för tryck i draken urkrokade på en skala från 1-5 där 1 är slacka linor och 5 är rejält överskotad?

[/ QUOTE ]

fan e du helt kass eller, använd pallet

• pepa

Medlem
    5 september, 2004 vid 19:32

Svar till:

depowern funkar tvärt om när man kör unhooked. alltså full power när du är hooked är minsta power när du är unhooked. Men det är mycket bättre att göra en knut för att har du tex full de-power (max power hooked) när du är unhooked så kan du inte svänga drak fean

[/ QUOTE ]

Va fan snaggar du för skit?

• kicki

Medlem
    6 september, 2004 vid 09:49

Kroka bara ur och se vad som händer. Det är smaksak tycker jag och en stilfråga. Vill du ha pung tryck och hårda hopp så ställer du in bommen så att du har kuktryck när du har bommen närmast dig. Vill du öva lite i början så har du mindre tryck alltså drar du depowern. Det enklaste är att helt enkelt skita i depowern och bara ställa in linorna och bommen så du har ditt önskade tryck längst ner på bommen hela tiden….. nu känns det som jag snurrar in mig men jag hoppas du hajar. KÖR DET SOM DU KÄNNER ÄR RÄTT FÖR DIG!!!
    Man blir bara mer snurrig i bollen efter att man har frågat.

• honk

Medlem
    6 september, 2004 vid 11:53

Kicki, vad vet du om kuktryck? smile.gif

• dirk_diggler

Medlem
    6 september, 2004 vid 13:27

tack anna, ända normala svaret. tycker bara det är lite jobbigt att trassla med SS’s depower som ”slänger lite”. vill för den sakens skull inte ha 5cm depower. jaja får väl fortsätta att dra depowern innan jag krokar ur. tappar du mycket fart innan du krokar ur?

• dirk_diggler

Medlem
    6 september, 2004 vid 13:28

säger ”mister-alltid-ikrokad” shocked.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    6 september, 2004 vid 20:44

om man förlorar fart eller liknande när man krokar ur beror det oftast på för lång chickenloop. bra riktmärke är att ha den lika lång som kuken, alltså inte längre än 5 cm. de tuffaste killarna har pulleybar och alltså är kvinnor helt utan chickenloop och kuk…

kiten ska vara LAGOM skotad, vafaan som vanligt bara att du inte e ikrokad…

/D.pac
    team august

• roland

Medlem
    6 september, 2004 vid 20:51

Svar till:

om man förlorar fart eller liknande när man krokar ur beror det oftast på för lång chickenloop. bra riktmärke är att ha den lika lång som kuken, alltså inte längre än 5 cm. de tuffaste killarna har pulleybar och alltså är kvinnor helt utan chickenloop och kuk…

kiten ska vara LAGOM skotad, vafaan som vanligt bara att du inte e ikrokad…

/D.pac
    team august

[/ QUOTE ]

Ja dig kan man bli påsatt av utan att ens märka det och du och din bror brukar ju skota jätte bra eller??

• egan

Medlem
    6 september, 2004 vid 20:59

vafan. ut o in?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.