Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Utlottning av Turbolauncher !
-
brukar inte du göra de? fan de händer mig skitofta alltså. så jävla jobbigt e de då man startar den å man inser att blåsan ju sitter i TE.
huuummm. eller så ville jag skoja till de lite. du vet sådär käckt som dom gör i amerikanska humorserier som går på tv på kvällarna ibland. -
Svar till:
brukar inte du göra de? fan de händer mig skitofta alltså. så jävla jobbigt e de då man startar den å man inser att blåsan ju sitter i TE.
huuummm. eller så ville jag skoja till de lite. du vet sådär käckt som dom gör i amerikanska humorserier som går på tv på kvällarna ibland.[/ QUOTE ]
eh….ok
-
Jag prioriterade tvättstugen idag framför att testa Turbolaunchern, jag drar ner till Apelviken i morron runt 12 om nån vill se hur den funkar.
-
Nej framför allt inte bokningstavlan för att få tvätta, den ser riktigt jävlig ut !!!!!
-
Om någon Varbergare är ledig idag och vill se hur turbolauncherna funkar så kom till Apelviken, jag åker dit ca 13 och testar lite.
-
hmm
Oj, gmmmm. Den där verkar användbar i vissa sammanhang. Däremot funkar den nog bäst med tubekites. För foil kommer nog åtminstonde jag att fortsätta packa linorna på det vis man gör med en paraglider. Då lindar man ner linorna på ett speciellt sätt i en påse av mindre modell, sen är det bara släppa ut kiten och resten sköter sig själv. Har man en linbag från flexifoil kan man dessutom enkelt fästa den på bommen eller i våt-/torrdräkten.
-
Jag har ingen erfarenhet av Foil så jag vet inte men jag ska kolla upp det med Mark som tillverkar Turbolauuchern om han har tänkt att den bara ska vara för Tubekites
De kommer med en produkt till nu som heter Linemanager, jag får hem någon sån om ett tag, de kommer vara mycket mindre. De har inte exakt samma användningsområde. Jag återkommer ang Linemannager när jag vet mer.
-
Fy fan vilket jävla skit! Kan man inte rulla ihop sina linor så får man väl sluta kajta!
-
Svar till:
kommer nog å slå lika bra som den gammle hederlige REELBAR´en om ni kommer ihåg det fina bygget med en stor jävvla fiskerulle på bommen hahahahaha.. snabt o launcha i all ära.. men det tar juh fan 3 timmar o snurra upp skiten in i alla hål o skåror upp o ned o tillbaka igen för att fästa i ”the rubber NOSE” eller #rubbar nause” som han säger den gamle australienaren… man får juh aldrig ner det åbäket i kiteväskan som är tight som en tånnårs F**** redan innan..
[/ QUOTE ]
Va, använder inte ni reelbaren?
-
Svar till:
Fy fan vilket jävla skit! Kan man inte rulla ihop sina linor så får man väl sluta kajta!
[/ QUOTE ]
Svinet verkar öppen för nyheter …………..
-
Den där har jag sett alldeles nyligen. Jag tror att dom fått idén från en livräddningsring. Ja ni vet en sån där som finns vid en del bryggor, röd och vit. På en del av dom sitter nämligen en hållare för snöret som går till ringen. Den hållaren är i stort sett likadan som turbolauncher.
Ja nu är det bara ut och reka terrängen, hahahha.
/H
-
Du och dina ideer.
Vad sägs om lite åkning på sjön nästa gång det blåser? -
hehe e lide konservativ. Gammal fiskare som man ä. Det ska trassla ibland ….
Logga in för att svara.