Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Utveckling av schakel

• Utveckling av schakel

Publicerad av anonym-anvandare på 8 augusti, 2003 vid 09:59

Jag har alltid varit lite skeptisk till schaklen som används idag, det är ju välkänt att de inte alltid löser ut som man har tänkt sig, man hittar inte utlösnings handtaget, även fast det löser ut så kan loopen sitta kvar i bygeln.
    För mig är detta horribelt, det är den viktigaste säkerhetsdetaljen vi har och den fungerar inte 100%-igt!!!
    Jag håller på att utvecklar ett system enligt tre rings systemet som finns på fallskärmar.
    Tanken är att den skall vara lätt komma åt dvs handtaget till realesen finns ALLTID på samma ställe, och när man väl har dragit så ska ALLTID loopen löpa ut från ”bygeln”.
    Ju enklare desto bättre, inget som måste modifieras, oljas o tas isär.

Nån som har några erfarenheter kring detta eller åsikter, varmt välkommen.

Mvh
    CH

anonym-anvandare svarade 22 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • Anonym

Gäst
    8 augusti, 2003 vid 11:07

Jag tycker det är viktigt oxå att man inte kan ”råka” koppla loss sig… Det vet jag folk som varit med om.. och det är inte så roligt det heller om man är överpowerad och leachen fastnar på något dumt sätt..

/h

• anonym-anvandare

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 11:24

Bra åsikt det är något som inte heller får hända, kan orsak nog så otrevliga situationer det med.

En av de stora käpphästarna hittils har varit att lösa rotationen runt sin egen axel som den måste klara, samt infästningen i selen.

CH

• backe

Medlem
    9 augusti, 2003 vid 06:01

Allvarligt talat… ett treringssystem är väl lite overkill?
    På min F-one bom sitter ett fint rött handtag som man kan dra i om man vill. Fast… då lossar man ju från draken?

Backe

• anonym-anvandare

Medlem
    9 augusti, 2003 vid 07:38

vad är det för fel på wicharden, bra monterad och med bra draghandtag?

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications