Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vad är det för fel på leashen?
-
Vad är det för fel på leashen?
Publicerad av petting_4 på 11 maj, 2010 vid 16:11Mördade LE på min 12 i går tack vare en ofrivilligt utlöst leash… 🙁 det är heller inte första gången nån av mina leashar inte vill vara med längre.. Nu har alla löst ut:/ Nån som har nåt tips hur man får dom o inte lösa såå lätt? Har tejpat en så den inte gick att releesa o det funkade ju men det känns ju inte helt bra det häller…
aka_kalle svarade 14 år, 11 månader sedan 17 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
hjälper om du skriver vad för märke och årsmodell du kör, det e en DJUNGEL där ute!
-
Vad har du för leash? Jag har en lf och den kan man skruva lite i så den inte alls får att lösa ut. Det funkar mycket bra och är helt stört skönt att man slipper vara rädd för att lösa ut den.
-
waaay thomas, how does it feel to be 30? the hangover gone away yet?? : )
-
en cabrinha, en best o en slingshot o alla har löst :/ trodde slingshotten skulle hålla sig den verkade lite segare men, nej nej
-
Var det inte din slingshotleash som släppte i JP innan festivalen förra året, så kiten flög in över träden?
-
ne, det var inte jag, första gången jag använde min slingshott leash igår.. nej asså, releas spärren åker ju ner o releasar. inget som går sönder förutom mitt humör o kitarna:/ men hur funkar lf leashen, kunde man ställa den soå den inte löser menar ni? hade ju vart fint, är lite trött på detta
-
Ok, då borde du testa en sån här:
http://www.fahlensurf.se/v4/product_info.php?products_id=3118Det ska mycket till för att lyckas lösa ut den ofrivilligt. Om du har vägarna förbi Götet får du gärna låna en av mig och testa så du ser att det funkar.
-
Jag har använt en slingshot handleash i typ 6 år nu, funkar grymt om man kör metall mot metall! Men de finns väl inte längre. Ingen quick release på heller iofs…
-
haft samma problem med slingshots leash. problemet før mig var att man drar det røda ”handtaget/høljet” mot sig før att løsa ut leashen. detta gør att nær den hænger slappt och sedan får ett drag i sig så fastnar den i våtdrækten och nær kiten drar leashen bortåt så håller friktionen i våtdrækten tillbaka det røda handtaget och leashen løser ut. Har en annan leash nu som man løser ut genom att dra det røda ”høljet/handtaget” mot kiten ist. och den løser aldrig ut utan att jag vill.
-
det ær en sådan som sourra føreslår som jag har nu. funkar asbra før den dras ju åt isf. løser ut nær den fasnar i våtdrækten.
-
tejpa där cylinern sitter, då sitter den bara trögare! Naish leachen är nog okej annars men man får sår och sjukt ont när den wrappar.
-
vänd på leashen, så att utlösningsmekanismen sitter vid selen, och inte uppe vid kiten. mindre risk att den fastnar i nåt som rör sig, och skulle du mot förmodan behöva släppa alltihop i nödfall, så sitter inte mekanismen 3 meter bort i änden på en utsträckt leash, utan precis vid dig…
-
FarbrorFräz;611267 wrote:vänd på leashen, så att utlösningsmekanismen sitter vid selen, och inte uppe vid kiten. mindre risk att den fastnar i nåt som rör sig, och skulle du mot förmodan behöva släppa alltihop i nödfall, så sitter inte mekanismen 3 meter bort i änden på en utsträckt leash, utan precis vid dig…
eeh, men utlösningsmekanismen SKALL ju vara vid selen, och inget annat!
Modden som Tomasw nämnen gör att LF-leashen inte kan lösas ut. Funkar för den modige eller om man har en release på HP-linan på selen. Annars borde lite tejp på LF-leashen göra så att den kan releasas vid nödfall, men lite trögare.
-
Neven;611272 wrote:eeh, men utlösningsmekanismen SKALL ju vara vid selen, och inget annat!
precis, men har sett rätt många som inte har det så.. lät även på diskussionen som om det var fallet.. vänder man på leashen, blir ju ”trycka ifrån sig –> dra mot sig”
Logga in för att svara.