Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vad är det för fel på leashen?
-
En leash med realease pa kommer for eller senare losa ut eller har nagon lyckats hitta den perfekta?
Jag gjorde inte det och kor med leash utan release sedan 2 ar tillbaka, for det ar bara for jobbigt att tappa kiten pa woodies off shore sida
-
http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=32_33&products_id=634&osCsid=925f1076d92184c209b60ca240a465a2 denna o lite silvertejp så e man hemma.. vi är väll ett gäng som fått salladsfingrar pgr av leachen..
-
Har innan haft sönder ett par leashar, krokarna har böjt sig, fjädrar gått av, gummiband tappat effekt i safetyn så den öppnat sig mm.
Men har nu byggt den fetaste leashen någonsin. Inget som krånglar och superskön att håva in kiten i.
En vanlig enkel elastisk bogserlina från biltema. Den e grym men tar slut i gummit på 1 halvår så man får bygga ny ibland (kostar typ inget, får ut två leashar/bogserlina). För fastsättning sitter det på ena sidan en vanlig rostfri krok och på andra en mystic swivel å sedan en krok i den. Ingen safety eller liknande utan kör safetyn i selen istället nu. har faktiskt aldrig löst ut eller bråkat och eftersom jag själv har valt delarna och satt ihop det VET jag att den kommer hålla ett antal hundra kilo.
Nämde jag att den är underbar att hala in kiten igen med och elasticiteten är såpass stark att man slipper det feta rycket. 🙂 -
ne, jag tar nog fan o offrar en tejprulle på denna leashen med då! verkar vara det enklaste, har ju trots allt releas på selen med..
-
tar nog fan o offrar en rulle tejp på denna leashen med då! verkar ju vara lättast, har ju releas på selen med..
-
Mina ozone leashar löste ut någon gång men min Pat Love hp har fungerat bra, trög som ett as så det är kanske därför den aldrig går av av sig själv…
-
Min kite gick sönder men så den löste sig själv.. Jag har lite grejjer att laga draken me petter..
-
Lämnade in kiteskrället till anna kettisen som vanligt.. börjar bli stammis där nu tyvärr.. hon gör ett jäkla bra jobb ska tilläggas!
-
pjoter;611311 wrote:Har innan haft sönder ett par leashar, krokarna har böjt sig, fjädrar gått av, gummiband tappat effekt i safetyn så den öppnat sig mm.
Men har nu byggt den fetaste leashen någonsin. Inget som krånglar och superskön att håva in kiten i.
En vanlig enkel elastisk bogserlina från biltema. Den e grym men tar slut i gummit på 1 halvår så man får bygga ny ibland (kostar typ inget, får ut två leashar/bogserlina). För fastsättning sitter det på ena sidan en vanlig rostfri krok och på andra en mystic swivel å sedan en krok i den. Ingen safety eller liknande utan kör safetyn i selen istället nu. har faktiskt aldrig löst ut eller bråkat och eftersom jag själv har valt delarna och satt ihop det VET jag att den kommer hålla ett antal hundra kilo.
Nämde jag att den är underbar att hala in kiten igen med och elasticiteten är såpass stark att man slipper det feta rycket. 🙂Ett foto på denna kanske?
-
min LF har aldrig släppt förutom om jag glömt modda safetyn. Den måste tejpas eller skruvas fast annars kommer man komma åt den förr eller senare. Bättre o ha release på selen i så fall som är mycket svårare att komma åt av misstag.
Logga in för att svara.