Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vad är ett rimligt pris för mina grejer!

• vad är ett rimligt pris för mina grejer!

Publicerad av anonym-anvandare på 4 maj, 2005 vid 12:50

Har insett att jag köpt fel grejer och funderar på att köpa nya. Tänkte hur som helst sälja min kite och min bräda. Är nybörjare och har en Nitro 17 från 04, använd 5gr. Har även en bräda Picklefork 150, använd en del men har bara ett eller ett par märken värt att nämna. VAD SKALL JAG SÄLJA GREJERNA FÖR? Vill bli av med dem snabbt, så jag kan börja om:) /Micke

putte svarade 20 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mav

Medlem
    4 maj, 2005 vid 13:02

för nitro 17 borde du få 5000
    pickleforken 2500

• brickan

Medlem
    4 maj, 2005 vid 13:22

Skulle nog säga 5500 för kiten och 1800 för brädan.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 maj, 2005 vid 14:08

Tror du inte att du kommer ha en brant stegringskurva då så att du snart kommer kunna använda Nitron? Köp en mindre begagnad Vegas och satsa på att enbart byta bräda istället. Kan tänka mig att du loosar mycket pengar annars….

• patrikol

Medlem
    4 maj, 2005 vid 14:12

Instämmer med övriga angående kite priset, tyvärr är andrahands värdet ju katastrofalt dåligt inom kite. Brädan tror jag att du får alldeles för lite för så det är bättre att behålla den och använda den som lättvindskitebräda.
    Lycka till.

• brickan

Medlem
    4 maj, 2005 vid 14:24

Jag instämmer med alla och anser att du nog lär dig med en nitro 17.
    Den har ett mycket stort vindregister framförallt om man byter till en pullybar eller liknande om man vill köra i svaga vindar.
    Jag håller den upp till 10sm men det är inte rekomendera för en nybörjare.
    Behåll kiten köp en 10a eller 12a.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 maj, 2005 vid 14:37

17 e ju litta stort att borja med ja. bradan ar ok som nyborjarbrada, den har de flesta i habo lart sig med.

• putte

Medlem
    4 maj, 2005 vid 18:58

äh, behåll brädan, den kommer nog hjälpa dej genom början av karriären, nitron däremot ska du kränga, och lägga ett utpris på 6000 (så det går att pruta)

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vad är ett rimligt pris för mina grejer!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.