Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad är problemet med fascisterna i Klagshamn??

• aerial-arnie

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 10:00

vill inte blanda mig i alls in i detta skamligt dumma skitsnack egentligen… men:

BRA SAGT STAFFAN!!! HELT RÄTT!!! och komm ihåg ”hur man behandlar andra så blir man sj oxå behandlat”…

Det råder ju även kitförbut på haga:
    (plockat från http://www.owc.nu: Kiteförbud på Haga! Med hänsyn till kommunen och naturreservatet som finns intill surfstranden på Haga Park råder det TOTALT Kiteförbud från Sandbergen och norrut till Eriksöre, dvs. inklusive bad- och vindsurfing-området på Haga Park med hänvisning till Sandbergen och söderut.)
    Men ingen som snackar skit om det…

Kitare nedvind, vindsurfare uppvind (som man ha på ALLA andra ställe mest utomlands) och löst e problemet. Glömm inte att le när ni e ute på vattnet, det ska ju vara roligt att vind o kitsurfa eller…?!

aloha

• oskie

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 11:10

Ska faktiskt tillägga att en del kitare man stöter på på vattnet brukar ”släppa upp” kiten högre när man kommer för nära, vilket är ganska schysst… Minns att nån kitare gjorde det när jag kom för nära igår söndag i Klagshamn…

• dannew

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 11:19

Var också nere i Klagshamn i helgen. Har aldrig blivit så väl omhändertagen som där. Bra och välskött klubb som tog emot surfande gäster med öppna händer, inga problem. Jag förstår, och är MYCKET tacksam, för deras lilla plastkedja, annars hade man antagligen aldrig kunnat surfa där pga att parkering varit upptagen av badgäster (vilket inte är konstigt eftersom många platser tagits bort i Lomma, stranden intill). ALL HEDER ÅT KLAGSHAMN!

Sedan hänger kite- och windsurfing ihop. Vilken surfare har inte vid något tillfälle varit sugen på att testa kite? Men som flera sagt tidigare, om kite ligger ned i vind och surf upp i vind så kan man samsas på ett säkert sätt. Jag förstår den som fått en kite över sig eller blivit insnodd i pianotrådstunna linor att man blir skeptisk och vill ha linorna en bit ifrån sig (linor runt kroppsdel + knyck i kiten = avkapning.

Vi får helt enkelt se till att ha schysta ”ordningsregler”/uppdelade områden på våra spots så blir nog alla nöjda.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad är problemet med fascisterna i Klagshamn??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.