Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vad är viktigast?

• vad är viktigast?

Publicerad av mons på 9 oktober, 2002 vid 21:22

måste prioritera lite nu, och undrar därför vad som är viktigast.

Är det viktigast att först skaffa 4-linor till min kite (wipika free air 2001)
    ELLER
    är det viktigare att skaffa en ny bräda, kör nu på en stor och stabil bic bräda grin.gif

vilket är viktigast av detta, eftersom båda sakerna kostar en del pengar så får det bli en sak i taget, och det viktigaste först. smirk.gif

kitelife svarade 23 år sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 08:14

Bräda!!! Det är inget fel med att köra 2-linors! Bic:en där emot är mer som att köra jolle än surfa…

• anonym-anvandare

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 15:44

Köp en 4-linors kite & bygg en liten wakestyle TT i plywood tills du hittat brädan du vill ha. Kör själv på en picklefork & byggde en träbräda för att se om det fungera brädan: 158×39 & 2cm rocker (rak outline) planar tidigare än både pf & naish TT 168, dessutom skitkul att köra på.

• kitelife

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 16:46

Köp min Wippi AB 11.8 el. 8,4 2002 för 6500:- så får du en halvfärdig playwood bräda på köpet grin.gif brädan ser påminner mycket om wippi park men med raka kanter, det som är kvar och göra är att lacka eller plasta villket du vill, outline försärkning mm är klart! brädan är signerad Måns Collner cool.gif jag ska ta en bild i morgon och posta…

• mons

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 18:24

har dragit iväg ett mail till dig nu kitelife… får se hur det blir =)

men ngn annan som har ngt bra förslag, vad är viktigast? vad kostar det annars att uppgradera från 2 till 4 linor (+bom)?

• mons

Medlem
    11 oktober, 2002 vid 14:58

tjena… får man se ngn bild på mästerverket? tongue.gif

kan maila den till mig om du vill… mons_fornander@hotmail.com

//Måns

• kitelife

Medlem
    12 oktober, 2002 vid 12:31

Här kommer bild…

• kitelife

Medlem
    12 oktober, 2002 vid 12:32

Och så undersidan…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications