- 
		Vad blir nästa steg?Var på Oneoff igår och såg en ”gammal” kiterulle, Air Sickness, från 2001 för 99 kr så jag tänkte ja den kan jag köpa och kolla. Filmen avr helt ok men det som slog mig var hur FRUKTANSVÄRT fort utvecklingen inom sporten måste ha gått. Jag har bara varit med nu ett år så jag har inte riktigt perspektiv. Åkarna i filmen, de flesta åkte på långa directionals, många med bindningar, de flesta bara med 2 linors kites många foils också, unhooked åkte alla inga leashes heller, och grabhandles var inte att tala om, det fanns inte på en enda bräda. Den enda åkaren som verkade vara lite före sin tid var Lou Wainman som som enda åkare gjorde handlepasses och stylisha wakestyletrick. Annars var där nästa inga grabs, inga boardoffs alls, ingen kiteloop, och mycket få handlepasses. Om utvecklingen fortsätter i den hastigheten som den har gjort de senaste 2 åren, vad kommer då bli nästa steg? Dubbla hps? tripla och kvadruppla kiteloopar? Hur som helst ser jag med glädje fram emot vad som kommer.. 
Logga in för att svara.

allt på en gång?
 allt på en gång?