Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vad för lim till pads?
-
Vad för lim till pads?
Publicerad av highflyer på 6 augusti, 2008 vid 11:13Vad använder man för lim om man ska limma på ett par pads?
Man vill ju inte att det ska släppa i kanternayann svarade 14 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
tänkte ha en bräda med strapps tills knät blir bra och så kan man ju ha den ibland om man ska göra saker så man ev behöver sparka bort brädan.
Bindningarna sitter kvar på en annan bräda! -
Glöm inte göra rent innan med något lösningsmedel som löser smuts och fett.
-
jepp. tog bort det gamla limmet med förtunning så rent är det.
-
Lägg padsen på plats, måla konturerna och kontaktlimma båda ytorna.
Vänta sedan 5-10 min och lägg dem sedan på plats, sitter som fääääääääääeeeen! -
hehe I have the coolest idea.. here at work we use Velcro tape.. so its like sticky tape with velcro on the non sticky side.. you could totally use that and change out your pads etc whenever you wanted.. pm me your address and I send you some.
-
Hittade denna tråden då jag sökte efter alternativ till vax på min vågbräda vill börja köra strapples. Yann var kan man köpa ”full deck grip” ? som du som du säger att du klistrat på.
-
Dessa jag pratade om var pads på metervara jag köpte av Chrille (Tablas) för längesen. Kolla med honom om han har kvar.
Logga in för att svara.